Miss Magnifique!!

Tuesday, 15 March 2011

Beauty Is Pain???

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

they always said, beauty is pain...
but to be beauty, all are expensive, and expensiveness is pain in the ass, rigfht?

ecececeh..Cik M bercakap omputeh pulak..entah betul entah tidak grammarnye..

sekarang semua orang nak cantik..perempuan jangan cakaplah..ofcoz nak cantik memanjang, betul tak girls???
tapi, sekarang bukan perempuan je, lelaki pun sekarang dah pandai jaga kecantikan..eh silap kemachoan.. tu sekarang ade gelaran lelaki metroseksual..arhaha...

ok..sebenarnye aku tak ada motif nak cerita ape..
so ni aku pakai main taip aje yep..
so nasibla kalau entry kali ni tak boleh dihadam oleh minda mahupun perut (haha!)


haha,
betul ke beauty is pain?
untuk cantik mesti kena sakit?
meh bagi komen sikit..para bloggers..ngehehehe..

macam ade kenalan aku, die kate pakai contact lens memang mata pedih, tapi nak cantik punye pasal pakai jugak..
macam aku jugak..konon rasa pakai pump shoes hush puppies tu chantek, tapi sakitnye...kakiku melecet ea.. bila tengok dalam gambar taklah menyerlah sangat pump shoes aku tu..(sajela nak bagitaukan korang boleh tengok profile pic aku yang takde kepala tu..untuk tengok pump shoes itu arha~)
ade jugak orang yang aku kenal, nak cantik punya pasal sanggup pakai heels pergi shopping walaupun tau mesti kaki sakit punye..
aku pernah pakai heels pergi shopping..memang bagi orang perempuan, kite akan rasa confident..tapi sakit beb kaki! so kalau sebegitu, pakai wedges je ok? wedges lebih selesa..

ade jugak kenalan aku nak cantik punye pasal die sanggup pakai jeans satu hari suntuk..padahal dahla jeans tu sendat mendat.. boleh sakit di bahagian tertentu jika pakai lama...

dan, percayala, kononnya untuk nampak cantik ini, bukannya murah...sebab nak beli semua baru...
(ekekeke...ni aku tujukan pada diri sendiri ka? hoho~)

ada yang cantik sebab nak perhatian..
ada yang cantik sebab nak kepuasan diri..(aku tergolong pada kategori ini..tapi aku tak chantek masalahnye...dan sebenarnye aku juga tak sanggup untuk sakit hanya untuk konon nampak cantik..tapi oleh sebab pump shoes tu dah beli..kalau tak pakai rugi oo..sape nak bagi balik duit aku tuh? sila jawab! ekekeke)


arhahaha..
so you alls semua...
what say you?

sekian..
daaa~ ^_*
xoxo,
Cik M

13 comments:

Jo Qusary said...

jadi cantik itu menyakitkan... bukan sakit utk jadi cantik.

storyfromme said...

kecantikan adalah hak milik setiap insan.kecantikan mestilah berpada supaya tak wujud kesan negatif pada kita :)

wanythyra. said...

Jadi cantik memang menyakitkan ,
menyakitkan aty bila duit abis belambak huhuu :)

Teenager Housemaid said...

Jo: hmm..betul juga..baru terfikir plak..

storyfromme: yeahh..betul..kadang2..kecantikan juga boleh bawa kesan negatif..
dan di akhirnye adalah cara pemikiran kite

wany:haha! i like..like..like.. ur comment! arha~ kalau ini facebook..akan ku like..byk kali..arhahaha...

betull..bile duit abis mmg sakit hati..ngeheheh

Azra said...

tp kecantikan dalaman lebih indah kan, tak semua org nampak kecantikan tu ;)

Teenager Housemaid said...

Azra: thats so right! yup~ jarang sekali org nampak kecantikan dalamn itu..

misz jue said...

aahh, baju taylor swift amat cantik..
cantik memerlukan pengorbanan yang amat besar tapi jarang sekali penghargaan dan kepuasan hati tercapai..=(

just accept who we are, n we are the beauty as we are!

shahjiehan said...

pmpn x elok pakai jean ketat2 dan sendat2..hehehhe


pakai bb?waaaa..jelesnyaaaaaaaaaaaaaaaaa...



mmm tunggu la ade rezeki lebih sikit

Teenager Housemaid said...

misz jue: arha~ mmg baju die chantek..hehe..
hmm..betul tu..we have to accept who we are..

shahjiehan: arhaha~ mmg tak elok!! sokong2!

insyaAllah kalau ade rezeki ade k..

mieyo said...

cantik itu subjektif :)

Teenager Housemaid said...

mieyo: betul3...hoho~

rionix said...

tak suka ketat2.. sungguh rimas. mata yang memandang pun terasa sakit. huhu

Teenager Housemaid said...

rionix: arha..betul3x...saya sokong!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...