Miss Magnifique!!

Wednesday, 30 March 2011

Don't Lie To Liars

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

okeyh..
ini adalah entry gempak for you alls...

haha!
acah jer..
tak la gempak mana pun...

aku dapatr idea untuk letak tajuk kat atas tu sebab cousin aku..
aku sebenarnya kat rumah cousin aku ni...

okeyh..
don't lie to liars...

maksudnya..kalau korang memang jenis tak pandai menipu...
janganlah menipu...

err...
atau lebih tepat lagi..

walau macam mana pandai korang menipu...
janganlah berangan untuk menipu kepada penipu yang expert...
haha!
its true~

hoho~

aku kalau nak menipu pun..
aku tak beranila nak menipu..
sebab lepastu mesti kantoi..
sebab aku tak pandai menipu...
dan korang tau right kalau orang yang tak pandai menipu disuruh menipu ataupun nak menipu mesti ada tanda-tandanya....like gagap...and menggelabah..
haha! thats me...
like they said..
dont lie to liars..terutama yang expert...
haha!

so moral of the story..
tak payahlah susah payah nak menipu...
hoho~

lagipun dosa kot nak tipu-tipu ni...

so peeps..
dont lie okeyh..
like hips dont lie..
eheh..silap..
dont lie to liars..
and dont lie to innocents...sebab kesian dowh kat diorang kalau korang tipu die...dahlah innocent kan...

macam aku, korang tak boleh nak tipu...
sebab aku tau bila orang menipu..arha~
cuma bila korang menipu tu..takkan aku nak point it out kan..
aku diamkan and iyakan aje...haha~
malas nak busybody kenapa korang nak tipu..

sebab aku pun tak suka orang busy body pasal aku...haha!
okey..okeyh...
be honest and live life with no lying and full of pride okeyh?

ok...
selamat bercakap benar dan berterus-terang...
arha~

daaaa~ ^_^
xoxo,
Cik M~



14 comments:

storyfromme said...

lagi lagi syok tengok muke orang penipu bila da kantoi.cuak gile.hahahaha.

Teenager Housemaid said...

storyfromme: haha! betul..betul...betu...

mummy2k said...

tapi menipu sunat xpe kot>>heheeh

Dda Ly said...

hihihi it's better not to lie at all...:P tapi kenkadang terpakse bohong sunat..hahah

JR Shoppe said...

Setiap yg bernyawa, kecuali Nabi yg maksum, pasti pernah menipu. Kdg2 ada penipuan utk maksud baik, tapi yg paling dibenci ialah penipuan bermaksud jahat..

Teenager Housemaid said...

mummy: haha...ade ke tipu sunat?

ddaly: haha...boleh ke bohong sunat...sama je kot dgn tipu betul..ngeheheh

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

tak baik tipu2..tapi kan ada org cakap tipu sunat..boleh lak macam tu..huhu

Teenager Housemaid said...

jr shoppe: hmm..betul2.. tapi selalunye org yang menipu ni bukanlah bermaksud jahat just sebab nak jaga hati org...but still xelok menipu coz boleh timbulkan salah faham..

iqbal: yup xbaik tipu2...haha..tipu sunat? boleh ke...

aizamia3 said...

cakap terus-terang sudahlah.. nak tipu buat ape..
kalau dah buat salah mengaku jelah.. bukan ke kemaafan tu lebih indah dari terus bermusuhan..

Teenager Housemaid said...

kak aizamia: betul..betul..betul...cakap terus terang lebih baik! arha~

A'IM said...

kadang2 kena menipu gak.. kira tipu sunat le tu

miss shark said...

saya pun tak pandai nak menipu. being honest is much better.

kay_are said...

saye ske awak <-- agak2 tipu ke batul?? =P

Teenager Housemaid said...

a'im: arha~ tgk pd keadaan la..hoho~ tp lebih baik berterus terang kan?

miss shark: yup..betul3x...

kay: hahahahaha~ saya tau awak suka saya punya blog...sekian..hoho~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...