Miss Magnifique!!

Friday, 11 March 2011

Hey You! Yeah, YOU!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang


hey, you!
okay fine...
apa kes aku dengan kepoyosssan melanda bagi tajuk gila kerek macam tu? ehehehe...

ya pembaca blogger sekian...
dengan keseronokannya aku ingin mengatakan...

SEBENARNYA
AKU
tak ada idea nak update apa..
hehehehe...
jangan marah haa~ peace, yo!

aku takdak idea tapi aku nak update..camana tu? ce cite ce cite....

okeyla meh aku cite pasal aku la...tak kisahla korang berminat ke tak..
aku nak cite jugak! (penyakit apakah ini?) ngehehehe...

aku sebenarnya teringin benar nak belajar kat oversea ala you know that...over the see...(mood sedih)
tapi..
aku tak cukup pandai...sob...sob...sob (sambil lap air mata dengan hujung baju kurung (err.tapi sekarang ni aku tak pakai baju kurung)
aku teringin nak belajar kat universiti seperti UIA dan UM (kalau dalam Malaysia la)
tapi...
aku direject trang tang tang..
kerana dipandang sebelah mata... sob..sob...sob...(sambil lap hingus)
sebab aku tak cukup back up...

jadilah aku pembantu rumah disini..
dengan gelaran yang diberi oleh mommy iaitu "teenager housemaid"
sob..sob..sob...
mula2 sedih arh...sebab cita2 ku melangit.. namun akhirnya menjadi orang gaji jugak aku...kehkehkeh...

okay fine..tamat cerita sedih..penat aku nak menangis....(yo yo o ajo aku ni) ngehehe
meh cerita at the positive side pulak..

hidup aku sangat bersenang-lenang sampai aku boring giler dah dok umah ni..ekekekeke... korang ada? tak ada kan? kan? kan? korang mesti kene blaja penat2 atau kalau tak sambung belajar pun korang kerja penat2 kan? kan?kan? (ini sebenarnye ayat dengki muehehehe)
ngehehehe..jangan marah naaa....nanti cepat tua..peace, yo!

sebenarnya tak kisahlah siapa kita..siapa anda...siapa mereka..yang penting jadilah yang terbaik untuk diri sendiri..sentiasa berusaha untuk memperbaiki diri..

yeah..hidup memang ada up and down..kerna kita tatau mana kita akan pergi..
kadang2 apa yang kita rancang dari dulu..tak pula kita dapat waktu sekarang.

seperti aku yang merancang..tapi.. apa yang ku rancang tidak menjadi.. sebab kita ni manusia hanya merancang Allah jua yang menentukan.

duduk rumah pun..macam2 benda berfaedah korang boleh buat...(aku selalu ka duduk rumah? ngehehehe)
korang boleh dekatkan diri dengan Allah...surf internet mencari bahan2 yang bermanfaat dan bacaan yang bagus (macam korang tengah baca belog aku ni.hehe)... boleh kurangkan maksiat... macam2 lah sebenarnye...

hehe..
so motif cite pada entry kali ni..
jangan menyesali takdir...
kerna Allah lebih tau apa yang terbaik untuk kita..
(ecececece macam ustazah pulak dah cara aku cakap ni)

ini adala taylor lautner...dan dia memang tiada kene mengene dengan post kali ini..ekekeke..


okla sekian entry kali ini...

daaa~^_^


4 comments:

shida saje said...

hehe xde idea tp entri boleh tahan pnjg juge hihi ^_^

teenagerhousemaid said...

shida: hahaha...!
tu tandanya sawan datang masa tengah type takdak idea tadi...ngehehehe..

HonEyBuNNy said...

salam ziarah...hehe...datang la uia..leh jumpa ila...;-)

teenagerhousemaid said...

ila: ah ha..dak uia eh? wahh bestnye...uia mana?
xpe2...klu xjumpe di uia pun..kite jumpe di universiti lain semasa sama2 membuat ph.d (ini bukan singkatan utk perasaan hasad dengki yep..ni singkatan utk yg org slalu dpt pangkat doktor tu ah ha)...
ececece..cek ni asasi pun takdak..diploma pun takdak apatah lagi degree dan master..ni kan pulak phd..aiyak..
xpe2..cita2 itu perlu tinggi..
ngehehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...