Miss Magnifique!!

Thursday, 24 March 2011

Mengira Detik

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

tik tok..tik...tok...tik...tok...

waaaa....
makin dekatlah nak masuk umur 20...

sungguh terseksa mengira detik nak masuk ke alam baru ni..
waaaa...
sedeyh~

hari ni merupakan hari terakhir aku berada di alam belasan tahun...
waaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tapi...walau macam mana pun...
aku berbangga dengan diri aku..

Alhamdulillah..
sebab sepanjang 19 tahun aku hidup..
aku telah cuba menjadi seorang yang matang dalam hidup..
menerima takdir dan qada' dan qadar Allah..
mendapat anugerah khas pelajar cmerlang masa spm..
menjadi kaunselor kepada orang2 yang bermasalah...dari kisah cinta, ke kisah perkahwinan, ke masalah business, ke masalah anak2, ke masalah penyakit, ke masalah duit, ke masalah tanah, ke masalah rumah, ke masalah kerja, ke masalah study, dan blablabla...
menjadi seseorang yang dipercayai...
menjadi seseorang yang tabah dan sabar...
menjadi seorang yang tetap ceria walaupun aku adalah loner...
menajadi seseorang yang fokus..
menjadi seorang yang ego dan keras kepala..
menjadi seorang yang sangat menjaga diri...
menjadi seseorang yang bercita-cita tinggi..
menjadi seorang yang kuat berusaha...

juga menjadi seorang perindu setia...
menjadi seorang yang cuba mengalihkan perasaan cinta hanya pada Allah...
menjadi seseorang yang tidak lagi mengharapkan apa-apa dari insan lain..
menjadi seseorang yang tidak mahu bergantung pada orang lain..sebab takut kena tinggal...
menjadi seorang yang takut dengan kepada terlukanya perasaan sendiri..
esok...aku dah 20 tahun...
aku berharap..
aku dapat mencari dan mengenal diri aku dengan lebih mendalam...
mengenali Allah dan cintaNya..
aku tau Dia sayang aku..
aku juga berusaha untuk setia pada Allah dan hanya menetapkan hati ini padaNya...

moga...
di usia 20-an... aku menjadi seseorang yang lebih tabah dan matang..
tapi..kalau nak diikutkan pun...
zaman kanak-kanak aku tamat pada usia aku 6 tahun...
aku dipaksa menjadi dewasa sewaktu usia aku 11 tahun..
life is hard...
but semuanya ada hikmah, right?

disini..mungkin nampak macam aku ni kebudak-budakan..
but in reality..
siapalah yang mengenali aku, right??

haih...
life...
is hard...

may Allah always guide me to the right path..
amin...=D

cheers you alls!!!!

daaa~
Cik M~

23 comments:

Izyan Masri said...

satu dua tiga.wish dulu.hepi upcoming birthday :D

Dda Ly said...

ololohh mude sangat² lagi cik th ini..:)

aizamia3 said...

tomorrow is ur besday... dah jumpa teddy bear idaman...?

jeBateja said...

tak sabo plak hang nak menuju hari tua erk...erk...erk.....ahakz

Mohamadazhan hjDesa said...

happy besday teenager or woman?hehe

cik ratu said...

counting..
selamat mengira.
:)

salam ikhlas,
cik ratu.

storyfromme said...

happy upcoming birthday.selamat datang ke alam 20-an :)

NURUL NAJWA said...

muda lagi miss teenager housemaid kte ny!!!ahaks~

Happy becoming besday!!!

mieyo said...

today is mine. tomorrow is yours.
happy birthday. rhyme tak? ahaha!

Henry Zackery said...

muda bergetah lagi nie..huhu

Dalam Tandas Pun Boleh

aizamia3 said...

happy birthday to you..

selamat hari lahir..
moga sentiada dilindungi, dirahmati dan diberkatiNYA serta sihat selalu... amin...

dah dapat ke hadiahnya...?
nak ke teddy bearnye.. :)

manueng said...

epi bday =)

aizamia3 said...

peluang dibuka sehingga 11:59 PM ini..

kay_are said...

alaa.. dah lambat pulak.. hepi belated besday ^_^

Teenager Housemaid said...

izyan: haha..thank you...=)

ddaly: muda? waa..da rase tua...

kak aizamia: kak..tak dapat lagi...and peluang akak pun da ditutup..sebab saya lambat buka belog..hehe.. takpela..takde rezeki...hahaha~ anyway thanks a lot ya akak!!!

jebat: shadap yu!!! haha~ awak tua lagi dari saya..sekian~

azhan: terima kasih..=) haha~ still teenager..okeyh?
arha~

cik ratu: thank u!!! =D

najwa: thank u so much!!! =D

mieyo: hahaha... happy belated bezday dear!!!

henry: motiffff??????

manueng: thanks!! =D

kay are: arha~ xpe... thank u so muchhh! =D

aizamia3 said...

tapi... tapi...
ah... takpelah.. akak simpan jelah teddy bear ni ye..

Teenager Housemaid said...

kak aizamia: NAKKKKKKKKKKKK!!!!!! akak dah beli teddy bear tu..tak baik tak bagi kat orangnya...ngehehehhe....
nak!!! nak!! (seriusly memang muka tak malu minta org hadiah haha)

aizamia3 said...

hahaha... jap ye... akak nak wat pos kat blog akak.. kalau reply kat komen akak tu akak bagi.. tapi dengan syarat.. by hand datang amik.. kalau tak.. akak let go kat somebody else...

Teenager Housemaid said...

kak aizamia: haha nanti saya komen!!!! haha..
err by hand? saya malu nak jumpe akak.. ngehehehehe...peace, yo! =D

aizamia3 said...

haha... nmpk sgt x sabar... akak tgh curik2 masa ni nak wat entry khas tu.. kihkihkih...

Teenager Housemaid said...

arha~
akak!!!!!!!
sangat tak sabar!
hoho~

aizamia3 said...

ish... jangan jerit.. nanti ramai yang mintak..

aizamia3 said...

kalau nak... kena jumpa..
no pos2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...