Miss Magnifique!!

Tuesday, 19 April 2011

From Housemaid To Bridesmaid

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

arha~
yeah....
aku menghilangkan diri untuk menjadi seorang pengantin!! dan aku masuk tv!!!!

eh!!!
silap..silap!!!
bukan pengantin...
arha~
bukan juga pengapit pengantin..
arha~
aku cuma menjadi jejawat..
haa..tak tau apa itu jejawat?

oitt!! bukan jerawat yep!
hoho~

jejawat ni..ala yang mengangkat dulang2 hantaran tu...lepas tu menjadi pengiring kepada pengantin...
wahh..giteww...
cik m dah naik pangkat lah! arha~
aku agak ke busy-an jugak la..(ceh poyo...padahal tak busy mana pun...mengelat je lebih)

aku jadi jejawat untuk perkahwinan uncle aku...eh silap..atuk sedara aku...errr... sebenarnya kalau nak diikutkan salasilah..die tu atuk aku la..tapi aku panggil uncle..sebab macam tak sesuai je nak panggil grandpa kan? umur die takla tua sangat..dlm 40 gitew je..eh..40+..hehe...dia keturunan ke-11..aku keturunan ke-13..jadi atuklah kan? hoho...tapi anak dia lagi muda dari aku okeyh..padahal aunty aku tu..hoho..tak apa..tak apa... abaikan salasilah yang agak memeningkan ini...

okey sambung balik cerita perkahwinan itu..
kire grand habisanlah...
nanti akan keluar nona you!!
i masuk tv okeyh? (apa kes keberlagakkan ni? jakun dowh)
haha..tunggulah rancangan nona nanti yep! tapi kalau tak silap aku dia akan keluar pada bulan 6 nanti..hoho~ lama lagi..sebab nona nak ambil sekali perkahwinan uncle aku yang kat brunei pada hujung bulan ini...

meh cerite pasal jemputan pula...
jemputan semua meletop you!!!
ziana zain ada..pengacara2 tv3 ade...
kerabat2 diraja selangor ada...kerabat diraja pahang ada... kerabat diraja perak ada...

psssttt.. meh sini nak bisik jap... (Raja Muda Selangor pun ada..).hoho~
menggeletislah semua anak dara-anak dara yang menjadi jejawat...(ini tipu) dan mana yang menjadi jejawat lelaki semua macam tak faham motif kitorang..haha!
weyh...tak ada maknanya okeyh!!!
kitorang semua mengontrol keayuan kitorang okeyh..
kitorang tak ade nye nak termasuk menjadi perempuan-perempuan gediksss okeyh???

alhamdulillah..semua berjalan agak lancar..
tapi..aku ade je buat sedikit kesilapan kerana kenervous-an aku...
mungkin sebab pada malam itu dapat naik pangkat jadi bridesmaid..itu yang nervous sampai buat silap..hoho~
Alhamdulillah TDY dan juga DM dah selamat diijabkabulkan...
moga mereka berbahagia hingga akhir hayat la ye...

lepastu kan...baru aku ingat..yang aku langsung tak ambil gambar dengan pengantin..haha~~
aku dengan cousin2 aku semua sibuk posing ambil gambar sendiri..and ambil gambar sesama kitorang...
cettt.....macam kitorang plak yang kahwinnye kan...hoho...

nanti korang jangan lupa ye tengok nona...aku masuk tv weyh!!! (cett poyosss...orang lain masuk tv banyak kali tak ada sekepoh aku..haha)
suka hati aku okeyh???
tapi kalau korang tanya yang mana satu aku..haha..aku tak boleh jawab...dan perkahwinan yang mana satu...hoho...korang pikirlah sendiri daripada segi jemputan die..hoho..

tapi..aku sangat kecewa..sebab hans isaac yang jawab untuk datang akhirnya tidak menghadirkan diri...sedeyh okeyh?
oh ya korang nak tau gosip???
mula2 jejai *ex nora danish) jawab nak datang...
lepastu seminggu sebelum wedding fasha sandha pun cakap nak datang...
tapi..last-last aku tengok tak datang pun..hahaha..
takut dengan wartawan kot...haha..

apa-apa pun..peace yo!

daaa~ ^_^
xoxo,
Cik M~

10 comments:

mylulabystory said...

waaaaaaaaaaa...seronok..mesti grand gedabak punyerrr..

A'IM said...

xder gambo ponk..nak juga tengok jejawat nih

jeBateja said...

mak oiii....hang ni mesti golongan atasan ni...sampai kahwin atuk pun gitu sekali....

nanti den nak tgk lah nona tu..mana2 yg macam maid tu...hang lah kan...kan...kan...ahakz...

Aqilah Kamarudin said...

whoa . terbaik dari ladang :)

Teenager Housemaid said...

mylulabystory: hoho... boleh lah...=D

a'im: malu nak letak gambar... nanti orang kenal..(ahaks..ayat poyo)

jebat: golongan atasan??? saya maid aje... haha...yela..yela..yg muka macam maid tu saya la..hoho

aqilah: arhaha... tamo ar ladang...kayangan boleh??? hehe

aizamia3 said...

fuh.. grand..
tak ajak akak pun.. 'ko sape nak ikut' kihkihkih...

psstt: ingt kisah dalam mimpi tapi sekali dah habis baca.. betul daa... chit.. nape aku tak termasuk sekali..

shereena said...

waaa bestnye..x jemput kite ke cik m??

zafiqa said...

kamu ni secret white ke???
akk dh lama nk tau kamu ni sape...ngeh3...
tp klu nengok cara bercerita + mjls kawen ngan tetamu-tetamu grand itu, mmg kamu lah orgnye...kankankan...
miss u so much dear...bila ley jumpa lg???huhuhuhu...

miss shark said...

adoii.. saya tak pernah masuk TV lagi. jeles, jeles.

kay_are said...

tugas angkat dulang tu dipanggil jejawat ke? baru r aku tau.. selame ni x pernah tau pun.. huu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...