Miss Magnifique!!

Sunday, 10 April 2011

Just Cry! Because....

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Cry!
because it helps you feel much more better...

bila korang ada masalah dan rasa sangat terbeban...
just cry...
bila korang rasa sangat keseorangan...
just cry...
bila korang rasa bahu korang menanggung beban yang sangat berat...
just cry...
bila korang rindukan mama korang....
just cry...
bila korang rindukan family korang...
just cry...

mungkin sesetengah orang mengatakan menangis dan air mata lambang kelemahan...
jap..jap..
hello peeps!!!
siapa suruh korang nangis depan orang???
kalau korang memang selesa untuk menangis depan orang tu..
tak apalah...
tapi..kalau bagi korang yang malu nak nangis depan orang macam aku ni...
menangislah sorang-sorang...
(sajalah nak bagitau korang aku ni sangat pemalu..ahaha! ayat tak boleh blah dowh)

port aku nangis selalunya dalam bilik air, bila aku berselubung dengan selimut dari kaki sampai tutup semua kepala dan muka...bila aku tak bangun dari malam sampai ke pagi bawa ke tengahhari bawa ke malam.. (ekekeke...ini yang dari malam bawa ke pagi bawa ke petang sampai bawa ke malam ni cuma pernah berlaku sekali je dalam hidup aku..ngehehehe)
opppssss....
aku baru je cerita kelemahan aku..
aiseyhmen...
hilang dowh kemachoan aku..
ok you alls..
ni rahsia okeyh?
shhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!
jangan bagitau orang lain okeyh?
deal okeyh?
siap korang kalau aku dapat tau orang lain tau..
hoho~

so...
just cry...
tak ada salahnya untuk menangis...
bagi aku..
menangis ni terapi untuk kita center kan balik otak kita yang mereng dan senget menget setelah mendapat dugaan yang berat ataupun masalah yang sangat besar...
hoho~

kadang-kadang kita cuma rasa nak menangis tanpa sebab..
so...just cry babes!
walaupun tanpa sebab...
selalunya yang tanpa sebab rasa nak menangis ni..
bila kita dah terlalu lama pendam masalah dan cuba untuk menabahkan diri menghadapi dugaan dan tidak mahu menangis..
kemudiannya bila kita dapat mengharungi masalah tersebut dan masih lagi tak menangis..
dan keadaan berlanjutan..
dan bila sampai satu tahap yang buat kita blurrr...
kita cuma rasa nak nangis...walaupun tiada sebab yang kukuh dan tanpa mengetahui puncanya! arha~ 
hoho~

jika korang menangis, itu tak bermakna korang lemah..
ianya cuma menunjukkan yang korang adalah manusia yang punya hati dan perasaan...
macam aku ni...eceh..(ini tipu...sebab aku tak ada hati dengan perasaan... err..ini pun tipu..haha..sebenarnya aku pun tatau mana yang betul..tapi aku suka nak kata aku ni heartless)
hoho~
sebab aku tak jiwang...ngehehe..
sebab aku dah lama jugakla tak menangis..hoho~
sebab aku suka perasan aku ni adalah manusia paling tabah..ecececeh..
padahal aku lembik je..

hep!
aku lembik pun masih lagi ego lagi keras kepala dan sangat macho okeyh???
anda ada masalah?
pergi jumpa pakar kaunseling..sekian~
arha~

seriously aku cakap...
just cry when you feel down and sad..
its not because you are weak, but it just meant that you are strong and a human....

TAPI!
janganlah terus tenggelam dengan duka itu yep..
pastikan lepas menangis..
korang adalah seorang manusia yang boleh hadapi dunia dengan senyuman dan tawa...
oh ya..kalau nak nangis tu biar nangis sungguh-sungguh sampai satu jam dua jam tiga jam empat jam lima jam dan blablabla (berapa jam dah nak suruh nagis ni? hoho)...
sebab lepas tu percayalah..akan mengambil masa yang agak lama untuk korang nangis balik...
sebab korang dah kumpul segala kekuatan dan buang segala kelemahan...
mungkin masalah korang tak selesai..but at least korang dapat mengumpul semangat korang kembali...

cry...but after that make sure you're smiling okeyh?
live life for the fullest peeps..
and dont forget to always remember Allah, ok?

daaa~ ^_*
xoxo,
Cik M~

9 comments:

A said...

kan.

walaupun nangis xdpt selesaikan masalah kite, atleast dpt bt kite rse lega

storyfromme said...

saya pon nak nangis jugak la... :((

jeBateja said...

den tgk cerekarama semalam pun nangis....ahakz.....jgn bgtaw sape2 erk...

cik bahulu oren said...

menangis la klau itu yg akn buat kita rs lebih tng ;)

Henry Zackery said...

baiklah, sy nanges skrg waaaaaaa T__T

Alat Untuk Uji Pasangan Anda

mieyo said...

mengalahkan novel la cik M :)

kay_are said...

ye r.. nak nagis banyak2 pasni.. tapi ade orang cakap, air mata laki tu mahal harge nye.. ye ke?

aizamia3 said...

akak nak nangis tapi tak jadi kihkihkih..
tapi sedey tengok itu 'brg' masih tersadai..
aduyaii...

shereena said...

nak nanges jgk!!homesick..:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...