Miss Magnifique!!

Tuesday, 5 July 2011

Siapalah Aku Yang Dapat Menjadi Tetamu-Mu

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Bumi Mekah yang mendamaikan..
sungguh aku tak percaya mampu menjejak kaki di bumi Mekah..
seriusly sampai saja di bumi Madinah dan Mekah..
aku rasa aku turut meninggalkan segala urusan dunia di Malaysia..

perasaan aku sungguh tak dapat di describe kan...
masa mula-mula masuk ke Masjudil Haram setelah bertahun-tahun.. rasa sangat sebak..
bila dapat melihat Kaabah.. sungguh rasa macam dah tak tahan lagi..

sebab.. siapalah aku ni untuk menjadi tetamu Allah lagi..
aku rasa Allah betul-betul sangat baik dengan aku..
betul aku rasa malu dengan Allah bila mengenang kan dosa yang aku buat..

bayangkan Allah tetap memanggil aku kembali ke rumah-Nya untuk beribadat..
walaupun aku ni hamba Nya yang penuh dengan dosa..
sungguh aku rasa tak layak..
tapi dalam masa yang sama aku benar-benar bersyukur..

sungguh Allah sering memberi peluang kepada hambaNya yang ingin sentiasa merubah diri mereka ke arah kebaikan..
aku rasa betul-betul tak percaya dapat berdiri di depan Kaabah..
dapat menunaikan umrah..
dapat berada di bumi Mekah lagi..

aku rasa orang yang lebih baik dari aku pun, Allah belum panggil lagi...
tapi aku???
sudah kali ketiga Allah ingin aku menjadi tetamuNya..
ya Allah, besar sungguh nikmat Mu buat ku..

aku taktahu la pada orang lain..
tapi kat Mekah memang tengah musim panas masa aku pergi...
matahari sangat terik dan menyilaukan..
tapi, aku tak rasa panas pun!!!
aku rasa sejuk dengan angin yang sangat sejuk..
aku tahu yang cuaca sangat panas bila aku pegang baju aku yang basah lencun.. (masa ni tengah tawaf sebelum zohor) hoho..
besar sungguh kuasa Allah..
betul aku rasa sungguh bertuah..
aku sangat berharap moga Allah sentiasa tetapkan hati aku padaNya..
ya Alah, janganlah Kau palingkan hati ku daripadaMu...
Ya Allah,
sungguh aku ingin menjadi tetamu Mu lagi...

all my dearest blogger friends...
walaupun sekarang travel agency makin mahal..
tapi seriusly..anda sedmua takkan berasa rugi walau sesen pun untuk berada di sana...

selamat beramal semua..
peace yaw!
hoho..

p/s: aku memang tak upload gambar pun.. sebab kat cni sebolehnya aku tak nak ada gambar muka aku.. and jugak aku tak bawak kamera pun pergi Mekah.. sebab aku memang tak ada niat nak tangkap gambar.. hoho.. tapi yang penting, muka aku ada kat kamera semua orang yang berada dalam jemaah haji raouf ni..haha! peace yo!

Cik M~

4 comments:

aizamia3 said...

seronok membaca sambil membayangkannye..


psstt: kalau betul2 free datanglah amik 'pakwe' comel tu.. pepehal msg/call akak dulu.. tak sampai hati membiarkan begitu lama..

jeBateja said...

wah ko....seronok erk...den isyaallah berangjat 8 ogos ni....berdebar plak rasanya....

Bro ahmad said...

besar fadilat jadi tetamu allah ni

Diya Lolipop said...

best ye..bile lah dapat pergi nie....syup jer rase...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...