Miss Magnifique!!

Friday, 30 December 2011

Ikhlas Itu Bagaimana?

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah


ikhlas itu bagaimana?

ada orang minta tolong aku. tapi, seriusly aku tak ada hati langsung nak tolong...
sebabnya?
malas nak cerita.

jadi perlukah aku tolong?

sebab aku tau.
kalau aku tolong sememangnya tak ikhlas...

kalau tak tolong...
fine... aku kesian kat orang tu.. (susahnya nak jadi heartless ni)

aku takut benda yang aku simpan dalam hati ni makin lama makin membukit,
sekali aku meletup.
habis kat orang tu.
haih...-_-'

ikhlas itu bagaimana?

semua benda yang tersimpan dalam hati..
memang akan membawa padah dan barah.

kadang2 nasib baik ada blog.
kat sini jugalah nampaknya tempat aku meluahkan...

sebab in real life,
i cant spill anything out..

sebab apa?
sebab aku jaga perasaan orang. tak nak orang terasa.
tapi, aku juga asyik makan hati dengan diorang.
tapi, padahnya kat aku juga.
padan muka diri sendiri.

kadangkala diam itu adalah silent killer.


aku~

19 comments:

Saddila said...

susahkan kalau kite nak jaga perasaan orang . kadang2 kite yang makan hati . sobss . sobss .

akak sabar ye :))

Aqiim said...

kalau awk rsa x ikhlas dan mmg mlas nak tolong, awk tolaklah baik2..

tp kena tgk juga, kalau org tu betul2 mngharapkan awak dan mmg dah takda org lain lagi yg nak tolong dia, awk tolong je lah..

saffiya_aleesya @ echa said...

kasi tetap hati sikit yer cik M..mana yg kita rasa kita patut tlg kita tlg tp kalau kita rasa kita tak berapa nak ikhlas nak tlg tu baik kita tak payah tlg..buat makan hati jer dik oiii

ezin said...

kena cakap juga tp mybe dgn berkias2 .. klu tak ckp mkn dalam pula nnti

zati embong said...

kalau jat, kdg2 walaupun x ikhlas tlg jgak, sbb terpaksa.huhu

penaberkala said...

ikhlas tu macam semut hitam atas batu hitam di malam hari yang gelap dan kelam

kita tak namapak, tapi ia ada :)

♪ cik katak ♪ said...

kita serupa..
its happen bila terlalu menjaga hati til hati sendiri tak terjaga.

Pok Amai-Amai said...

Sy baik. Tp bila baik sy org pijak, sy jadik jahat. Jadi, jgn perkotak-katikkan kebaikan sy.

=D

CekbOlat-bOlat said...

ikhlas dri hati.. kdg2 kita sndri tak sdar.. yg kita ikhlas dlm tak suka.. =D

khairul said...

bukan sennag nk jga hati org kan

aimie amalina said...

susah kan bile cm tu
tersepit
pada masa yg sama nak jadi yg terbaik
hmm
sgt paham..
bersabarlah ye dea!

nasha sanza said...

ya..blog tempat meluahkan perasaan..tapi kadang-kadang bahaya jugak so kena hati-hati ye dear..

Koding said...

Ikhlas kerana tidak mengharapkan balasan...

hassy chan said...

kdg2 ak cm tuh.. diam je even terasa ke ap.. sbb nk jga perasaan org.. huuuuuuu

::WafaIrdina:: said...

iklas 2 cam semut itam bjalan lam kepekatan malam..kter xleh nampak...hee

mmg susah nak jg perasaan org..kdg tlalu memikirkan prasaan org lain sapa perasaan sndiri diabaikan..emm...kter kne panda plih maner yg baek dan buruk...

*jgn sedey2 naa...senyum sket..da nak masuk taun baru ni kan...^^

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

iklas tue bila kita buat dah tak fikir lagi.. beri then dah tak fikir lagi..

Original CikTeddy said...

i agree with u~

Maii said...

Yee..blog medan untuk luahkan rasa ;DD

Juliet_iRa~" said...

ikhlas tu bila kita buat sesuatu, kita tak harapkan balasan..niat kita tolong sebab Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...