Miss Magnifique!!

Monday, 26 December 2011

Ini Entry Stress.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah


stress aku stress
itu tak boleh ini jangan
dari belajar sampai ke hobi 
apa pun tak boleh.

stress aku stress
buat itu salah buat ini salah
inilah agaknya nasib anak yatim piatu 
yang punya penyakit.

stress aku stress
aku tau diorang buat tu semua sebab risaukan aku
tapi diorang tak pernah fikir ke hidup aku?

stress aku stress
hidup aku hanya untuk memuaskan hati diorang
mengikut segala kata-kata diorang
tapi aku tak mampu.

stress aku stress
aku dah tak mampu dengar kata-kata mereka
yang asyik menghalang aku
menghalang segala cita-cita aku.

stress aku stress
kenapa diorang sedikit pun tak mahu memahami?
kenapa diorang sedikit pun tidak mempeduli?
aku tidak suka hidup dengan rasa zero.

stress aku stress
bila semuanya aku tak boleh nak buat
jadi apa yang perlu aku lakukan dalam hidup ini?
hidup aku bagaikan lalang di jelapang padi.

stress aku stress
penat sudah dengan semua ini
apa perlu aku hidup
hanya jika memandang dinding putih atap merah?

stress aku stress
mempunyai masa lapang
namun tidak boleh diisi
hanya boleh membiarkan ianya berlalu pergi.

stress aku stress
kerna aku terkurung dalam sangkar emas.

Ya Allah,
moga Kau ampuni dosa hambaMu ini,
aku hanya berserah jalan takdirku padaMu,
kerna kadangkala aku merasakan
segalanya sudah tiada jalan untuk meneruskan lagi.


ma,
adik rindu mama.
if you were here,
maybe all these would not happened.
just maybe.
tapi,
takdir yang telah Allah tentukan,
siapakah kita untuk menghalang?

sincerely,
me~

31 comments:

DianaAzis said...

Sabar banyak2 dear..nak berjaya ni bukan senang..faham perasaan tu..doa banyak-banyak..semoga kamu sabar menghadapi dugaan yea..always be strong :)

Eera Shera said...

sabar k..ada ganjaran yg baik utk org yg sabar.. tau awak kuat ;)

Original CikTeddy said...

sometimes if there are to0 much 'if' in life,it makes us not grateful..neway,keep on ur life..insyaAllah,Allah will help u..

Aqiim said...

err.. stress sgt nie..
sabar2..
jgn stress2..
x elok utk kesihatan :)

CekbOlat-bOlat said...

sbr ye kkak ^^ *hug*

lngi tak slalu cerah.. tpi sblik petir dan kilat.. mncul pelangi lpas tu ^^

diana said...

sedih nye..
tak pe..sabar tau..
Allah pun tahu kamu kuat dan boleh hadapi semua ni..sebab tu Dia pilih kamu..

Tengku Izzurudin said...

Entri terbaru disini ..

http://tengku-boyz.blogspot.com/2011/12/contest.html

chemay said...

sabar dear..
kadang2 apa yang orang lain nak untuk kita tuh adalah yang terbaik.

macam chemay.
chemay betul2 tak nak n tak suka jadi nurse.
tapi parents chemay pakse chemay.
so chemay just follow
sebab chemay harap diorang happy dengan apa yang chemay buat.
sekarang chemay doa pada Allah suapaya mudahkan jalan hidup chemay lepas ni.
tuh je.

urm sabar ye?
:)

EZAD AMIR said...

Arghhhhh....!!!
Sy pun stress bile tgk cik M stress..
Sabar ye cik M..hidup cuma skali.
So,jgn kita enjoy!!

Ayie Abas said...

macam mana boleh berlaku macam ni...? siapa yg kongkong teenager?...tak faham...ermm

MulutPayau said...

Adik....
Akak tak nak adik sedih2 tau......pastinya ada hikmah yg tersmbyi disebalik semua ujian dan dugaan ini....sabar ya sayang.....

Miss Xyz said...

akak, sedih sye bce.. jgn stress stress ok.. rsenya mama akk pun x nk tgk akk stress ;)

Chuu Muqhlis said...

be strong ye kak., sy pon sdg stress ni :(

Prettywrite said...

naper stress2 ni dik..ada yang buat kamu sedih ya..sabar k..Allah sedang mengujimu..:)

aswadz said...

stress aku baca. arrghhhh...

qlah said...

hai dear ..

saba ye ..

Everybody want happiness,nobody want PAIN.
But you can't have RAINBOW without a little RAIN....

Alieza Dayasari said...

bersabar.... dan teruskan berdoa yg terbaik...
i miss my mom too....
setiap kehilangan akn meninggalkan perubahan dlm hidup kita. huhu...

::WafaIrdina:: said...

sabar ye kak....dan banaykkan bdoa..mudah2an allah permudahkan dan segala cita2 akak tcapai....

n ingt...jgn pernah myesal atas ap yg telah tsurat...inshaAllah segala yg dirancangnya adalah yg tbek utk kita...dia Maha Tahu...be strong k..inshaAllah bahagia milikmu.. ^^

* i'll be there 4 u olwez....peace...smile..jgn sedey2 naa..

khairul akmal bin azman said...

jgn d layan sgt stress tue..
nti cepat tua aw!

ZORA said...

stress..jgn sgt dilayan stress itu..cuba tangani dgn lakukan perkara yg berfaedah...

Woofer Storm said...

intro cun gila,ada masa nak buat macam ni gak..hehee

#jgn stress dear,biasalah tu hidup memang macam tu..cuba happy skit,hidup jadi anak yatim memang sukar,tapi kena terima kita sudah kehilangan mereka...pndang depan,pandang pandang..

Cik Orkid said...

stress saya baca entry ni. haha x ah.

jadi kuat kak. akak mesti boleh punya. oh yeah!

lily amani said...

:(

ILA HonEyBuNNy said...

sama la...

ila pun stress jugak..sgt2 stress..

nak balik rumah ja..rindu mama abah...moga cpt2 ilg stress kita..;)

emy zulaiha said...

sabar yea dear..
mereka menghalang kerana mereka syg kan awk kan :)

minah senget said...

Sabar cik M..tawakal semoga suatu hari nnt mereka-mereka akan mengerti@memahami perasaan Cik M k.
Hadapi semua dengan penuh kesabaran,
Memang mudah untuk berkata@menasihati.tapi x rugi jika kita sentiasa bersabar dengan dugaan yang d hadapi.InsyALLAH semuanye akan ok..
:)

Miss Purple Ungu said...

byk2 bersabar la dik..
klu ikutkan situasi kita lebih krg sama
just kesabaran je yg buat akak still bertahan :)

kim heeruul said...

bersabar yerk.
tabah menghadapi ujian ini.

El-Janna said...

haiyooo byk2 brsbr ye...kelak nnti terbalas kesabran tu.. semua benda yg terjd adlh bnda yg baik.. cuma kita msih tak mampu nak nilai dgn lbih baik dlm tmph jngka msa yg pjg^^

Saddila said...

kakak , takmo lah stress2 . tak mo la sedih2 . ye ? akak kan kuat . sabar ye . ni dila ada untuk akak ni . hehee :)

Juliet_iRa~" said...

sabar byk2..

jgn stress sgt nt skit plak..

be strong..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...