Miss Magnifique!!

Wednesday, 14 December 2011

Permohonan Untuk Jadi Writer Ditolak.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Penyayang Lagi Maha Pemurah

dukacita dimaklumkan pemohonan
untuk menjadi writer di majalah terbaru kami telah pun ditolak
kerana kuota untuk team seramai 7 orang 
telah dipenuhi..

my feeling?
entah okay je..
huhu..
tak adalah sedih..tak ada rasa terkilan atau apa2...
bagi aku, semua itu rezeki..
bukan rezeki aku disitu. 

and aku rasa my writing piece pun not good enough
sebab dibuat dalam keadaan yang agak tergesa-gesa, siap pukul 4.30 pagi
and entah berapa banyak kali aku tulis padam tulis padam tulis padam..
last2 sekali aku tawakal je buat yang terakhir dah tak ada padam2 lagi and terus hantar tanpa double check!!
hahaha!
aku tak tidur satu malam kot buat bende tu, sebab aku tau pasal ni pun da terlambat, sejam sebelum pemohonan tu ditutup aku baru tau, tapi aku tawakal and tanya boleh dapat detail tak..

pastu dia kata, still boleh lagi, and dia bagi detail, tapi nak cepatlah sebab dia dah nak tutup pemohonan..
tu yang aku tak tidur malam tu, sebab nak bagi cepat..
tapi cepat pun tak cepatlah, aku dapat tau pukul 11 malam, gitu gini ambil detail dari orang tu,
then aku hantar pukul 4.30 pagi..

so, faham2 jela ye kerja orang yang kelam kabut hantar artikel..hehehe..
tu aku kata, aku belum layak lagi..
tapi, ramai juga yang yakin dengan kebolehan menulis aku yang baru tahap tadika ini..
hehehe...
but its a great experience..

bagi aku, normallah untuk ditolak..
sebab aku bukannya handal menulis...
aku cuma luahkan..luahkan apa yang aku rasa...
dan jadikan ianya dalam bentuk penulisan..

a great experience sebab, atleast aku mencuba.
bagi aku mencuba sesuatu yang baru adalah penting..
sebab hidup ni macam mana pun kena terus bergerak..
masa tidak akan berhenti...

so, you alls,
jangan gentar untuk mencuba..
mungkin kita takkan berjaya..
tapi, kita kena mencuba dan terus mencari peluang untuk berada di right path and track..

Allah jadikan setiap insan itu istimewa..:)

daa~
xoxo,
Cik M~

33 comments:

::WafaIrdina:: said...

jgn putus asa yaa...
bumi Allah nie luas..rjeki ad di maner..usaha..usaha..dan usaha..inshaAllah...y tbek tu milik kamoo...dan banyakkan berdoa..mudah2an Allah membuka pintu rezeki seluas2nya buat kamoo..seluas langit dan bumi..inshaAllah..

*senyum...xperlu kata apa2.. ^^

fany wany said...

ada hikmah disebaliknya, Insyaallah :)

zati embong said...

mgkin rezekiny bkn d situ.kan?

Pendamba Mawar said...

sbar la ada lagi yang lebih baik da disediakan tu

Teenager Housemaid said...

wafa: thanks alot.. insyaAllah..:) yg penting usaha, betul x?

fany: yup..pasti ade hikmah..:)

zati: yup, bukan rezeki..terima seadanya..:)

Original CikTeddy said...

wah..even dlm trkilan skit(teka je ni),msih boleh bg nshat kt org lain..nice la kamu ni..cik suka!


neway,cik dh lama da angau ngn hong ki tu..haha

Lea Isnawi said...

mungin takde rezeki

takpe, leh cuba lagi

diana said...

yang penting ada kemahuan ..kan???

ainurramuirnbeathadan said...

don't gv up dear..maybe peluang tu ade kat tmpat lain..n mungkin saje nk tmbhkan kesusahn biar kepuasan tu lebih ble kte dh dptkn sesuatu nant..hi2..

MulutPayau said...

Dik...
Dah tak de rezeki di situ..mngkin ada hikmah di sebalik semua tu..
Yang penting adik dah mencuba...jngn mudah putus asa tau!!!!

ezin said...

baguslah if u positif. insyaAllah de rezeki u nnti

49 said...

writer novel ker? boleh cuba kat fixi. antar sinopsis and 2 bab awal jer.. =)

Bidadari Syurga said...

aduh... siapa tahu kelak kamu akan jadi lebih baik... cuba lagi...

ps: jom practice dengan kitorang.....

Dalila Hamid said...

mungkin ada rezeki yg lebih baik...sapa tahu....

hassy chan said...

xpe.. nnt try lg k..
kot2 len kali dpt ke.. heheh

fierul said...

jgn putus asa ..
truskan usaha .
psti bjaya :)

khairul akmal bin azman said...

kay pun nak try jadi

cam x layak


jadilah penulis of poyoness..

nasha sanza said...

sabar..mesti ada rezeki lain..

Izyan Izzaty said...

xda rezeki syg,dont give up okay! :)

Azham Vosovic said...

wah...majalah manalah tu kan?

xpe, make it a better try next time huhuhuhuhu

A said...

Slm..weewit tukar layout dah..:)

sy sentiaaaasa sokong adik dr blkg..go go chayo' sis..usaha eskeleter kejayaan =)

EL MARIACHI said...

kat situ kita semuanya sama...join aje dan jangan lupa hantar kispen TH ye...muchas gracias...

Woofer Storm said...

takpe,usaha lagi di lain hari k..


follow sini^

Selendang Merah said...

jangan putus asa...blogkan ada tempat untuk kita terus mengasah bakal menulis mana lah tahu nanti orang akan napk tentang bakal kita tu..:D

Kazen said...

sabar je lah xde rezki kot....sy pun sedang manage tuk cari writer di slah satu web sy :)

Coretan Rasa Kazen | Wordless Wednesday 22 | My Birthday Gift

jeBateja said...

hidup mmg selalu aje kena mencuba....kalau tidak terlepas peluang oooooo....ahakz....berani mencuba kena berani gagal jugak...ahakz

mega senja said...

Menulis kat blog ni pun dah kira jadi penulis dear. Keep writing k!

Wak Gelas™ said...

wak pon writer dlm blog sudahhh....,, eeeeE wak dh dateng niiii nk komen komennnnn..........

cik Kartun said...

jgn cept mglah..teruskn usha ;)

adwafarahin said...

jgn give up! cuba lg okeh! :)

Teenager Housemaid said...

whoaa.. banyaknye komen.. anyway semua terima kasih..thanks sebab bagi kata2 semangat..
insyaAllah saya tetap terus akan menulis and takkan putus asa.. thanks u alls.. love u alls mucho2 ok? :)

Teenager Housemaid said...

A:hehe..yepp.da tukar layout..hehe
thanks akak azra... what a unoque quote! :)))

RinsyaRyc said...

betul-2 . yg penting mencuba .. ekceli sya pun tngah cuba sesuatu :') semoga rezeki itu Allah buka untuk sya. kalau x dpt, sya redha :')

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...