Miss Magnifique!!

Tuesday, 31 January 2012

Random Lagi

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Sudah ku tahu, sudah ku mengerti. Tiada siapa yang mungkin dapat memahami diriku. Tidak, aku tidak salahkan mereka.

Cuma, percayalah, bila aku kata tiada siapa yang mampu memahami aku. Bermakna, sememangnya tiada siapa yang mampu memahami.

Aku hanya jujur menjadi diri aku. Dan aku malas mahu berfikir, jika ianya melibatkan perasaan yang terlalu dalam.

Adakalanya, aku boleh jadi se-nice yang mungkin. Adakalanya aku boleh menjadi orang yang sangat menjengkelkan. I am unpredictable. I knew that.

Perasaan aku sangat complicated, orang sangat rapat juga tidak mampu memahami. Apatah lagi orang luar. Mereka hanya memahami luaran. Mereka hanya mampu memahami yang tersurat. Namun bukan yang tersirat.

Aku juga tahu, aku adalah seorang gadis yang sangat ego. Seriously, yang mengenali aku, sehingga kini, masih tidak mampu ‘cope’ dengan keegoan aku.

Cuma unique nya aku, kerana ego aku adalah se-nice yang mungkin. Yang kadangkala orang tidak tahu, mahu memarahi aku, menampar aku, memeluk aku, atau hanya mengalah sahaja dengan keegoan aku.

Kerana, aku dididik untuk sentiasa ada pride.

Jika, keputusan sudah tetap di hati aku, tiada apa yang mampu mengubahnya kecuali keajaiban. Aku degil. Aku keras kepala. Aku ego.

Aku tidak meminta orang memahami aku. Aku hanya minta orang respect pendirian aku. Seperti mana aku respect mereka.

Pemahaman aku berbeza. Pemahaman mereka juga berbeza.
Jadi, kenapa mahu samakan yang warna putih dan warna hitam?

Sukarnya menjadi aku, kerana kadangkala kata-kata aku sememangnya tidak berperasaan. Dan ianya membuatkan ramai yang terasa dengan kata-kata tanpa perasaan aku.

Ya, kerana aku dah biasa dengan dunia 'loner'. Dan dalam hidup aku, semua orang datang dan pergi. Jika merka mahu pergi, aku tidak akan sekali-kali menghalang. Kerana, sungguh aku tidak kisah. Untuk merayu agar mereka stay, adalah satu perkara yang mustahil, 

Bukankah, people come and go? Bukankah, segala janji, hanya manis di mulut? Bukankah, janji selalunya hanya tinggal janji? Bukankah, sifat manusia itu berubah? Bukankah, harini mereka kata begini, esok mereka kata begitu?

Aku sudah penat dengan manusia. Jika, kamu dan kamu dan kamu mahu memahami aku. Terima kasih. Aku sangat appreciate. Tapi, percayalah, kamu dan kamu dan kamu hanya akan letih. Kerana, yang penat, yang kecewa, yang terasa, hanya kamu.

Aku? Pengalaman yang aku lalui menyebabkan aku tidak punya perasaan. Ya, aku simpati. Namun, aku telah lama membina dinding-dinding perisai di dalam hati.

Take it or leave it.

Enough is enough, you know?

p/s: bila aku buat entry ni, jangan buat andaian yang entry ini untuk korang pulak. sila jangan perasan. sekian. :p



"hey you, you and you"
"i can be emotionless"
"i can be rude"
"i can be playful"
"no matter what, run away from me"


ikhlas,
aku~

27 comments:

hara said...

snsd!soehyun lg~

u know what, life isn't smthing that we judge, it is smthing that we created. u created ur life. so u can change it!

Lady Windsor said...

perlu ada ego mahupun pride kalau sesama kita..tetapi kalau dengan Dia...kita harus akur..:)

Aishah Jahirah said...

perasaan kita hanya kita dan Allah yg tahu....org pun xdpt nk faham dan kita pun xslhkan org sbb xfaham...itu antara ayat yg akak selalu fikirkan...

~ cik AiN pinky ~ said...

ehh...peminat snsd @ girls generation ke. hehehe

teha said...

sy suke manusia.. hahaa !

Akue Achik said...

random yang bermakna..biar bkn utk aku, tp tetap sama situasiny..

Anonymous said...

hehe..nasib baik aku tak perasan td...^^,hehe..nak kenal jugk..bluerkkkk!! makin adik tak nak,makin ramai yang nak...^^

Queenie said...

saja nak tanya...adik ni scorpio ker....

missSenget said...

baru nak perasan entry ni utk kite..

Y___Y terlebih perasan rupa2nye..


malunye... hihihi..

HeNRieTTa JoSe said...

Hanya Kita dan ALLAH sahaja yang memahami diri kita....

Paris Lipton said...

alolololo tape babe folow urheart~ hehe

semutsengal said...

bila mana kau rasa takda orang yg faham kau, sbenarnya dia ada. cuma ego kau je yg buat kau tak nmpak dia.


kesian dia.. LALALA

Prettywrite said...

uhuh betul tu..k.yna setuju people come and go..n tak sekali-kali kita perlu nak halang kalau mereka nak datang or pergi sekalipun..

proud of ur pride..:)

Nisa Greennnpanda said...

hoho...it's ok dear..
juz be yourself.. ignore what other perceive you to be.. >_<

Liselle MonCherie said...

Whoa! A True Confession from Miss
Magnifique :)
No you is youer than you!
Expression of an ambivalent feelings

.fariizza. said...

:) macam lebih kurang.
susah nak cari orang yg betul2 fahamkan? terpulanglah. kalau ada, adalah. tak da, takdalah.

khairul said...

cun

Mizz ErMa said...

sy pon nak jadi macam tu jgk..kdg2 rasa macam membebankan diri sendiri pulak bila sy lebih memikirkan perasaan org laen berbanding perasaan sendiri..T..T

Maii said...

I am unpredictable toooo hehe

*dah lama tak datang blog akak. miss u hehe

Shaznina Sofia said...

hye.. humm sedih laa dgn entry nyh.. :( tp mmg betol.. org x knl kite yg sbnr mcm mne..

Lia Irdelia said...

tiada yang lebih mengenali diri,
melainkan diri sendiri.. :)

shera haifa said...

opss.. mmg org lain xkan faham kita dan hanya kita yg faham diri kita.. but at other time ada org cuba untuk faham kita walaupun pada hakikat sbnranye mereka xfaham langsung..

O CIKTEDDY said...

tp cik dah prasan.hehe

Telor Power said...

hidup ini mmg susah tapi kita kena tabah harunginya

deno said...

yes.. hanya diri kita sendiri memahami kita... no one else..

Lady Emilya said...

saya faham kerana saya antara orang ego, ramai org yg tk paham saya hemm :\

Juliet_iRa~" said...

soehyun!sukaa..hee

mmg xda org akan faham dri kita melainkan diri sendiri..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...