Miss Magnifique!!

Wednesday, 15 February 2012

Another Cold Tantrum

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

-this is just luahan hati aku yang tak ada kena mengena dengan pembaca disini. sekian.- 

nak tau apa benda yang aku paling benci?
to be forgotten.
to be left out.
that's what i hate the most.

i dont really mind if people lie to me.
sebab, kebanyakan orang yang mengenali aku, diorang tau diorang tak boleh tipu aku.
cepat atau lambat aku tetap tau juga diorang tipu.
cuma, aku takkan point it out, "you lied to me?"

believe me,
i always have ways to know when people lied to me.
and that's why juga, orang-orang yang rapat dengan aku.
diorang takkan memilih jalan untuk menipu.
sama ada they tell me the truth or they just said,
"oh i'm sorry, i can't tell you this."
i'm not gonna be hurt pasal benda tu. sebab aku sendiri terlalu banyak rahsia yang aku simpan dan tak bagitau even orang yang paling rapat dengan aku. but just tell me the truth, even the truth sounds harsh. i deal with it.

tapi, ada juga yang menipu.
but i'm still cool with it.
and we just laughed, when they've been caught.
i won't point it out.
tapi, kadang-kadang, diorang kantoi sendiri.
and i'm just smiling and like, ouh yeah? *with evil grin*
haha...sebab i already knew about it.
and they will embarrased and said, "sorry, i lied to you last time."

aku still boleh bertolak ansur bila kena tipu, asalkan benda tu bukan benda besar.
sebab kalau benda besar, aku takkan point it, cuma aku akan tanya berkali-kali, sampai tahap diorang bosan and tak boleh nak menipu. 
ataupun, kalau diorang still nak menipu, aku cuma akan biarkan.
and dalam hati, aku akan terdetik, let see how long you can lie to me.
but bila diorang kantoi, ayat yang aku selalu cakap,
"i told you before, don't ever lie to me.:" *dengan suara gila kerek* haha..
then i just smiled. *satisfied smile* okay..haha 

they said, aku kalau tanya soalan, macam polis and detective cuma versi lembut.
and aku akan tanya soalan yang sama tapi ayat yang berbeza berkali-kali.
even aku dah dapat jawapan and jawapan diorang tak sama, aku tetap akan simpan and ingat tapi, takkan sesekali aku point it out macam "eh tadi you cakap macam ni. ni you cakap macam tu."
aku lebih suka main psychology games.
tengok sampai bila diorang akan mengalah.
and bila diorang tak perasan diorang dah kantoi, i still keep quiet.
sebab, aku tak nak malukan diorang. 
aku akan bersikap positive, mungkin ada sebab kenapa diorang menipu.

tapi....
aku betul-betul susah nak bertolak ansur..
when i've been forgotten or being left out.
i hate it.
i really hate it.

when you already close..
so damn close...
then, you just being forgotten and being left out, without knowing anything.

i hate that feeling.
pasal tu, aku takut nak rapat dengan orang.
even kalau aku rapat dengan orang, i still keep my distance.
i always keep my distance.
i'm not giving all out.

sebab aku dah rasa perasaan tu.
and lebih menyakitkan ianya adalah orang-orang yang aku paling rapat.
orang-orang yang aku percaya.
orang-orang yang ada pertalian darah dengan aku.

if you forgot me without any reason,
that's it.
our relationship will never ever be the same again.

even you are my flesh and blood.
my heart already hurt.
i'm not gonna ever be the same person you thought me will be.

i'm sick of being the same innocent, kind kid that people always knew.
that people always loved.

i have feelings too.
aku bertolak ansur setiap kali ditipu.
aku bertolak ansur setiap kali dibebankan dengan tanggungjawab.
aku bertolak ansur dalam macam-macam perkara.

cuma,
bila 'ditinggalkan' juga 'dilupakan'
aku betul-betul tak boleh nak bertolak ansur.
mungkin sekali, dua kali...aku tak kisah..
even kali ketiga, aku tetap cool.
tapi, bila dah masuk kali keempat dan seterusnya.
that's it.

jangan nak salahkan aku, bila aku berubah.
mereka yang buat aku jadi begini.
bila tiba-tiba mereka kembali semula, dan mungkin mereka masih ingat aku akan menjadi the same warm person like before, that always terima kekurangan dan perbuatan salah mereka pada aku.

i'm sorry. you're wrong.
i'm not gonna be the same warm person anymore.
i learned from my lessons.

i miss them, yes.
i miss our moments, yes.
but things not gonna be the same anymore.

sekarang, aku just cool dengan semua orang.
masih ada beberapa orang yang masih rapat dengan aku. but now they are busy with their life, and i know what they're doing, so i dont mind. sebab we still keep in touch. and never forget to tell the new news or stories.
but, honestly, aku sentiasa berhati-hati.
sentiasa bersedia dengan apa-apa kemungkinan.
sebab sakit ditinggalkan dan dilupakan masih fresh dalam ingatan aku.

kalau yang tak rapat tu, memang truthfully, tak bagi kesan apa-apa kat aku. 
if they wanna go, then just go.
i'm not the one who will regret anything.
i'm not the person who will make a fuss with such thing.
coz people come and go.*devil grin* 

aku menghargai setiap friendship and relationship aku dengan semua orang.
i'm not the type who will let go first.
aku akan bertahan walaupun i've been hurt.
but there's a limitation in my dictionary of relationship.
enough is enough.

even kalau perhubungan itu ada perhubungan darah sekalipun,
if you let go of me, 
that's it.
enough is enough.

at least, i still talk to them. 
still smiles at them.
but that's it.
not more than that.
i'm not gonna be the caring person like before. 
i'm not gonna trust them anymore.
i'm not gonna ever be close with them anymore.
enough is enough.

the last thing i wanna say to them,
"i'm sorry coz i'm not the same person you knew me before. people change. you do. and me too. don't blame me. accept the thing that you started it first. i'm just go with the flow."
*with a sweet but evil grin*

haha.
adios.

xoxo,
yeah, its me.
the kind and warm person 'they' knew before 
but unfortunately, turn out to be so cold.


46 comments:

shera haifa said...

ya manusia sentiasa berubah. berubah dengan persekitaran yg telah mengajarnya macam mana nak hadapi..

#nice adik.. berubah laa andai itu memberi keselesaan..

shera haifa said...

manusia berubah kesan dr persekitaran.. berubah laa andai itu memberi keselesaan kpd kita..

Liselle MonCherie said...

Mama sy selalu pesan "Jgn terlalu rapat dgn orang,nnti sedih bile something wrong happens"
Byk kali jgak mengalami bnda ni,tp
Life must go on :')

reenapple said...

yaa.. aku faham.. aku pun paling benci perkara itu.. ditinggalkan tanpa sebab, tanpa kata goodbye...

*be strong okey..=)

reenapple said...

yaa.. aku faham.. aku pun paling benci perkara itu.. ditinggalkan tanpa sebab, tanpa kata goodbye...

*be strong okey..=)

saffiya_aleesya @ echa said...

sedih bila kita ditinggalkan dan dilupakan..tp macam yg Cik M tulis ni laa, kena tetap cool ok!!!

nuruashia said...

ohooo..u beza ngn i..i kalo dah skt, i lps jee..wtpe thn kalo dri sndiri skt..sdgkn org xrase ape yg kite rase..skt sgt...

Teenager Housemaid said...

kak shera: kan? manusia sentiasa berubah...

liselle: ur mom r right.. :')

reenapple: yup...huhu..sakit.. thanks ..:)

safiyya: ya, be cool..:D

nuruashia: if diorang i tak kenal dari kecil, its okay for me. but the relationship dah build for so many years...
*err, entry ni bukan pasal kekasih eh..hehehe*

Diyana Norman said...

sy x pndai tipu huhu. sbb sy ade habit kalau tipu mesti tangan kat kepala

missSenget said...

mungkin mereka terlalu bz..
mungkin mereka tak rasa perbuatan meninggalkn M..
mungkin mereka sangka M paham keadaan mereka..
mungkin..errmm...

mungkin apa lagi eh..? huuu..

xila riston said...

manusia kannnnn...tampar je diri sndiri...erkkk

Teenager Housemaid said...

diyana: hehehe.. saya pun xpandai tipu. sbb klu tipu, mst kantoi jugak..hehe.

misssenget: huhu. pada awalnya juga saya beranggapan begitu. dan saya memahaminya. saya bukan jenis yang sesuka hati menghukum orang.
tapi,
alot of thing happened...
saya memang tak boleh nak bertolak ansur lagi dah.

xila riston: haha...erkk..

.fariizza. said...

tak boleh nak percaya orang sangatkan. :)

akoo pae said...

err..sori.akoo bizi sikit.tu yg jarg bw. tp akoo bukan lupekan or tinggalkan miss M ye..hahah ttbe~

Teenager Housemaid said...

fariza: yup..:)

akoopae: alamak, awak terasa ke? hehe..dun worry, this is not for u, akuupae..:) thanks sbb xlupa saya..
kekeke..

.........cP~ said...

Michelle Branch - All you wanted.

For you. :)

We experience different things, but we grief as long as we remember too. I think so.

EL MARIACHI said...

being neglected...and being downgrade is my world sayang...and I stand strong with my believe...the reason is that I reward myself everyday...haha...

ghost writer said...

dalam erti kata lain,penipuan tak pernah memberi impak yang besar atas diri dan hidup.

cik Kartun said...

takde org yg suka kene tipu dikk..

YaYaNsMuM said...

YM faham apa yang adik rasa....coz YM jugak penah jadi muda remaja mcm uols.Selalu je rasa macam ni, macam tu, adat la...fasa dalam kehidupan, masa tu YM cuma focusing on me...myself & I.
Tapi, bila YM dah makin berusia, dah kawin, dah jadik Ibu, YM jadi seseorang yang lebih fokus pada orang lain...bukan lagi pada diri sendiri...yang mana YM rasa lebih tenang, juga satu fasa yang akan uols semua hadapi nanti. :)

Teenager Housemaid said...

sis cp: :') thanks for the song.. baru lepas dengar...aww.that was so sweet..:')

abang el: :) i guess, i still have many to learn, kan? u must have learned alot in this world...:)

ghostwriter: huhu, yep..xbagi kesan sangat...:)

ck: yup, but, i just accept whne people lie to me..huhu

yayansmom: mungkin saya masih kena banyak belajar tentang kehidupan kan? :)

delarocha said...

luahkan..biar lega

CekbOlat-bOlat said...

kak M.. marahkn bolat er? bolat ade tipu kak M ke? sory klau ade buat salah.. T_T

bolat dh anggp kak M mcm kkak bolat sndiri.. ;'( wish u were here..
*hug angin* (-_-)

aku HaniAsyira said...

keadaan sekeliling suker wat kiter berubah kan.. ish2..

fierul said...

manusia slalu brubah . cma kdg2 prubahan tuh buat hati kita tluka .

pernah rasa benda yang sama cuma sy nie pdendam orgnya . :)

Pocket said...

tang part u can actually detect people lying to you tu... memang besh kalau jadi auditor :D
a required quality tuh!!

Akue Achik said...

sy jga bnci prasaan tu..rasa dtinggalkn..bilg kwn tp btindak tak srupa..salu mkn hati psal bnda ni..bila igt balik, mmg sakit hati..huhu

Aqiim said...

ouhhh awak boleh tahu kalau orang tu menipu ye?~
okayyyyy..

ehem2..
awak, saya nie comel tau orangnya,,
hikhik


ok, sekarang bagitahu, awak rasa saya tipu or tak? :P

Telor Power said...

antara sifat manusia yg ada pada kebanyakkannya

manusia sekejap saje boleh berubah

Mr.Clive said...

bersabar ye dik...semua tu ade hikmah nyer... :)

suziesanji said...

hh.. cam pernah lalui. duk sebelah bilik, but act like so far away.

end up, alone in a house full of so called friend

mungkin ini dah common kot.

semutsengal said...

mgkin tipu bersebab.

chemay said...

sekali orang tipu.
chemay akan engat sampai bila2.
then terus susah nak percaya dia lagi dah.
-.-

H.J said...

seramnya baca...takut..hehe

ZORA said...

mnusia selalu berubah mngikut perskitaran....

beautiful_rose said...

aku rasa...
dan sebab itu aku tak mahu terlalu rapat dengan orang.aku boleh berbaik dengan orang yang baik dengan aku.

tapi sekali orang buat taik kat aku,akau akan ingat dan tak kan bagi dia peluang untuk bodohkan aku buat kali yang keseterusnya.

cukup sekali!

HeNRieTTa JoSe said...

psss....itu bil letrik

diana said...

ruginya menipu..'sebab sentiasa hidup dalam pura2 dan harus berhati2 selalu..letih ooo..!

akuamir said...

oouuerr,,, banyak lah bersabar ye,,, ite teenager lagi,,ekekee^_^

BTW,, camne bole teke sampai angry bird?? O.o

lisa said...

terima semua ni dgn redha tau cik M =) awk kan kuat! see dlm entri awk ni, berkali2 ditipu,ditnggalkan pun still sabar, bertahan. I dont know what will happen to me if I am at your place :/

Prettywrite said...

memang sakit kalau kena tipu..mesti payah dah nak percaya orang tu lepas tu..walaupun dia tipu bersebab..huhu

O CIKTEDDY said...

stiap hari brubah..er,kdng2 cik pon x fham ngn diri cik..erk >,<

Nisa Greennnpanda said...

errmmm...
tibe2 sy rs b'salah coz lame xdtg sni, huhu~...
gomenasai, Miss M...
jgn marah ye, huhu~...

u weren't being left out by me, but I never had the right amount of time to come here.. coz I always spend nearly hours reading to your wonderful 7 inspiring entries.. >_<

pasnie sy try dtg slalu cam dlu2 ye, hehe..
*tibe2 je, padahal xde kaitan ngan entry Miss M~...*

kay_are said...

betul dan setuju sangat.. manusia memang sentiasa berubah so standard r tu.. cuma harapnye kite akan berubah menjadi yang lebih baik =)

aiEz said...

coretan perjalanan sebuah kehidupan,sikap manusia yg pelbagai gayanya...tertipu,menipu dan ditipu rencah dalam hidup yg penuh liku...

Juliet_iRa~" said...

ada msnya kita akan berubah bila keadaan memaksa mcm y M ckp..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...