Miss Magnifique!!

Friday, 10 February 2012

Nuansa Kota Merah - Khairyn Othman

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


*credit gambar from JS*


aku suka gila buku ni. aku baru je habis baca semalam.
and truthfully, aku memang suka dengan penulis-penulis yang ada di jemari seni. :)

buku khairyn othman yang baru ni, memang buat kita kembali semula ke sejarah masa lalu. aku rasa masa aku baca cerita ni, aku pulak terasa betul-betul ada kat dalam cerita tu.
teehee~

ouh, kalau korang mengharapkan cinta tahap jiwang karat, sorry memang tak ada. ada kisah cinta, macam antara shuaib dengan salma.
dina dengan aaron.
tapi, kalau korang nak kisah cinta overdose and meleleh pergi baca karya siti rosmizah yea.
hehe.

aku sekarang ni lebih berminat dengan karya-karya macam ni.
aku rasa buku khairyn othman yang ni, macam baca buku faisal tehrani je.
teehee~
seriusly, memang best. 
ianya mengenai dua zaman.

aku terbuai dengan kisah-kisah di taman andalus.
aku rasa, macam sekarang jugak aku nak terbang pergi granada.
ada sesiapa nak bawak aku tak?
teehee~

siapa yang minat cerita sedih dan jiwang karat,
maaf buku ni bukan untuk anda.

siapa yang suka membaca cerita yang lain daripada yang lain, seolah-olah berada di zaman dulu-dulu, rasa macam nak jadi mujahidah,
sila baca buku ni..
hehe.

seriusly, takkan menyesal punya beli and baca.
harga buku ni rm20.

ouh buku ni, sebenarnya aku bodek kakak saudara aku untuk membelikannya untuk aku.
kehkehkeh.
kak riw, terima kasih banyak-banyak eh belikan buku ni untuk adik.
^_^


sekarang ni aku looking forward untuk beli buku ros biru untuk dia karya ijazati habib.
sebab?
sebab dia adalah kawan aku. and kitorang jumpa masa sama-sama menghadiri bengkel penulisan js.
(ada sesiapa yang dapat pergi bengkel penulisan js?)
so far, aku dengan pija ni sampai sekarang berhubung dalam fb.
and dia nak sign buku aku tu!
ahh happy happy happy!
nantilah jumpa kat pesta buku nanti.. aku ingat nak beli buku dia masa pesta buku. sebab sekarang..... erhem. no bajet..hahahah~

dia siap tanya,
"i, buku saya dah publish!! saya tunggu novel awak!"

errk..
alamak pija, saya punya buku belum siap pun.hahaha.
baru setengah je siap. then...err...
ketandusan idea. -_-'

dia siap bagi tips untuk aku.
and insyaAllah aku akan lebih bersemangat untuk menyiapkan novel aku yang dah berapa tahun tak siap..hahahah.

dan sebenarnya, aku menunggu juga buku dari cucuratap.
aku jumpa dia masa bengkel jugak.
aku harap dia pun publish la buku dia, sebab aku baca kat blog dia, cerita-cerita dia semua best..huhu.

sekian~


xoxo,
Miss M~

18 comments:

Mizz ErMa said...

wah, tuan belog nih penulis rupanya..tingin nak baca karya tuan belog nih..hihi

aku HaniAsyira said...

bleyla beli pas ni.. ader baucer ady ni..

nuruashia said...

novel ni pasal ape ye wak??
mcm tertarik je nk bce hehehe:)

.........cP~ said...

Wah..semoga berjaya!

Liselle MonCherie said...

Wow you are Book Travelling!
Cool! Reading is the power of knowledge :D mwihihik^^

eeiyss said...

ajinnyer membaca... kak is dah xsempat sekarang... belogpun kejap2 je dapat bukak~uhuk3

Juliet_iRa~" said...

best ek?hee..

akk pon peminat JS..hee..suka sbb kebanyakan novel JS ni tarbiah kita scr xlgsg..:)

Akue Achik said...

sy plak lbh kpd jln crita Ramlee Awang Murshid..cerita dia, perrrghhhhh...

CekbOlat-bOlat said...

agagaga.. nnt bolat bawak akak ke sana.. tehee~~

cepat siapkan ! nk bace entry kejiwangan itu T__T

Anonymous said...

wah! akk nasha jadi org pertama beli buku adik teen nanti..teruskan usaha anda..baru ingat nak bg cadangan suruh buat novel..tak sabar pulak! ^_^

Aqiim said...

wowww cik M ada tulis novel?
cepat bagi siap!
saya nak beli!
haha

chemay said...

macam best jee buku ni.
nanti lepas dapat buacer tuh.
nak pergi cari laaa
:)

lisa said...

Nanti novel Cik M dah siap, bagitahu ;D x tahu pulak ade bakat menulis :)

Eera Shera said...

nanti dah ada novel sendiri, bgtau ye..nak baca..

cam best je novel tu..akk suka gak cite zmn lampau ni haha..siti rosmizah akk tak brape minat sebab berat sgt, jiwang abes kah3

sabry oppa said...

singgah sini bace entry...
")

p/s : singgah jom! layan kpop jap kat blog sabry oppa

a.s.m.a said...

dah baca buku ni jugak..
best !!

tu la rasa macam nak jalan2 sana je ^^

Telor Power said...

fuh.... nak cari gak lah, kalo xtangkap meleleh dah kira ok nie

Nisa Greennnpanda said...

sukenye die ngan buku ye..
bgus aa Miss M bc novel mlayu..
sy nie, hampeh!!! "-_-
asyik novel english je, huhu~... T_T
tue pun lbh kpd genre thriller, ngehehehehehe.. XD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...