Miss Magnifique!!

Sunday, 18 March 2012

"Lonely"

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

-ini untuk mereka. mereka-mereka yang menyayangi diri ini.-

sebenarnya aku sangat takut untuk disayangi.
tak kisahlah dari lelaki mahupun perempuan.
tak kisahlah kalau ianya adalah kasih sayang kekeluargaan. kasih sayang sistership. kasih sayang friendship.
sebab orang-orang yang ingin rapat dan sayang aku adalah sebab mereka simpati denganku, dan selalunya first impression mereka, adalah mereka rasa aku baik dan warm.

aku tahu aku seorang yang mudah didekati namun aku sukar difahami.
aku tahu aku friendly dan flexible namun jika aku rasa ada orang ingin menceroboh privasi aku tanpa aku mengizinkan, dengan cepat aku melarikan diri.

semuanya adalah salah aku.
salah aku kerana seolah-olah memberi ruang pada mereka-mereka untuk mendekati diri ini. namun di saat mereka ingin memahami dan merapatkan hubungan, aku mula menjauhi dan mula hilang dari mereka.
aku tahu, aku menyakiti mereka dengan cara-cara sebegini.
aku sedar dengan kata-kata dan sikap aku, mereka-mereka mungkin akan membenci aku selamanya.

mungkin mereka-mereka kata aku berubah,
entah.
aku sendiri tidak tahu.
bagi aku, diri aku yang bersendiri ini adalah diri aku yang sebenar. namun diri-diri aku yang peramah dan flexible itu adalah yang stranger untuk diri sendiri.

mereka-mereka sering tertanya-tanya,
adakah mereka bersalah?
apa mereka telah buat sehingga aku menjauhkan diri?
apakah mereka yang telah menyakiti aku?

dan seringkali aku katakan,
mereka tiada salah apa-apa.

sebenarnya,
aku yang bersalah. i am the strange one.
aku yang membalas kebaikan dan kasih sayang mereka dengan tuba.
mereka mempercayai aku sepenuh hati, namun aku tidak mampu untuk mempercayai mereka dengan sepenuh hati.

kerana aku tidak dapat membuka ruang dan diri aku pada mereka.
kerana aku masih merasa lonely walaupun aku ditemani oleh ramai orang di sekeliling aku.
biarpun berapa ramai di sisi aku, aku masih rasa lonely.

i dont know i dont know
why i am like this?
walaupun aku dengan mereka, aku masih merasa lonely.
whenever they showed me love and sympathy, i am shrinking away and lonely endlessly.
aku ingin layan mereka dengan segala warmness yang aku ada, tapi, there's only coldness inside me.

mereka-mereka sangat baik, mereka sangat ingin memahami, mereka-mereka adalah insan-insan yang cuba merobohkan dinding-dinding yang aku bina,
tapi...
i dont know, why i am like this?

i must be lacking when it comes to love.
please forgive this horrible person i am.
maybe i'm just not worthy for everything that called love or based on love.

forgive me, my dear family, my dear sisters and my dear friends...
forgive me because its really hard for me to open up bout myself.
forgive me because i am weird.
forgive me because i am mean.
forgive me because i act like i dont care.
forgive me because i seemed like i didnt appreciate you guys. but sincerely, i appreciate everything that all of you did to me.
forgive me, forgive me, forgive me...

i am the one who's at fault.
i am the one who tak layak gain all your love and attention.
i am the one who always tak balas budi.

forgive me sebab pernah buat korang menangis.
forgive me sebab pernah buat korang rasa bersalah yang amat sangat.
forgive me because i treat you badly.
forgive me sebab berkali-kali melukakan hati korang.

thank you for those yang akhirnya leaving me alone. maybe they'll understand at the end, i'm just better off alone.

and thank you endlessly, for those who'd still stay by my side, accept me the way i am, accept me as who i am. forgive the wrong thing that i did, love me as the way i am...
thank you sebab memahami that i am the person who need the time being alone.

i'm not worthy for the love and the warmness that you guys gave to me.

and i'm sorry, because eventhough i realised,
i'm still shrinking away, running away, and being lonely endlessly...

lagu ini, aku tujukan untuk mereka-mereka.
(walaupun lagu ni kisah cinta antara lelaki dan perempuan, namun aku tujukan lagu-lagu ini, untuk family, sisters and friends...)



The words I’m saying right now, I don’t know if they’ll hurt you
They’ll probably make you hate me forever
You, saying that I’m not the same as I used to be, is not completely untrue
This changed me is a stranger to myself as well
You are so kind but
That’s the way you are but oh
I don’t know I don’t know
Why I am like this
We were so in love, and you’re here now but oh
I don’t know
I want to find myself now
Baby I’m sorry, even when I’m with you, I’m Lonely
I must be lacking when it comes to love, please forgive this person horrible person I am
I’m sorry, this is your and my story
I must not be worthy of this thing called love, even though I’m by your side
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
You didn’t do anything wrong, I’m the strange one
It seems I’ve already been prepared long ago, for our breakup
I really wanted to treat you well, out of all the times, why is it when I’m confronted by love
I am shrinking away & am lonely endlessly
You are so kind but
That’s the way you are but oh
I don’t know I don’t know
Why I am like this
We were so in love, and you’re here now but oh
I don’t know
I want to find myself now
Baby I’m sorry, even when I’m with you, I’m Lonely
I must be lacking when it comes to love, please forgive this person horrible person I am
I’m sorry, this is your and my story
I must not be worthy of this thing called love, even though I’m by your side
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Cuz I’m just another girl
This night is lonely, I
Can’t take any more, Good bye
Cuz I’m just another girl
I’m so lonely
Even though I’m by your side right now
Baby I’m so lonely
Lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely lonely lonely
Baby I’m so lonely lonely lonely

sincerely,
me~ 

26 comments:

aku HaniAsyira said...

tape dear.. mungkin kita biasa ada tembok supaya org tak pecah kn privasi kiter

CikAnyss' :O said...

kenapa hati anys tersentuh sangat dengan perkataan2 cik m , whuaaa , sedih ... T_T come on , fill it with warmess

Prettywrite said...

kita ada hak ke atas diri kita M..biarlah org dgn persepsi org yg penting kita tak memburukkan org..tak semua org akan faham kita..:)

macam lama jer tak ke sini..hehe..nak godek2 sikit..;)

semutsengal said...

Err,


harap mereka mereka paham.

reenapple said...

jgn terlalu menyendiri.. I know that feeling. Aku pernah alami but then aku realize... i still need somebody in my life.. I still need them in my life even aku cuba melarikan diri.

*be strong okeh. I will always support you.. =)

LyNdA Aziz said...

sabar sabar .

jeBateja said...

Aiyaaaaaaaa...amoi aaaa..apa bikin itu mcm...tatak maw dikasihi kah...?...aiyaaaaaaa....

Anonymous said...

i'm lonely too dear..can you be my friends?? kehkeh...knp rasa kita sama??->kak nasha

Akue Achik said...

i am the same.

tp bila tak knal, org bilang aku smbong.

bila da knal, mreka blg aku pramah.

bla cba dkt lg, aku lari.

dan pshbtn bhnti smpi situ.

dorg tak fhm, tp aku lg tak fhm dri aku sdiri.

Aqiim said...

sy pun suka bersendiri :)

H.S said...

it's okay to be a loner you know.

it's not wrong,it's not against the law.

masing-masing ada cara tersendiri.

for some people,privacy is a very important matter.and we have to respect that :)

Nong Andy said...

best lagu tu. mendalam sungguh.

*itulah diri kau x kira secomplicated mana pun.

si kiut lavender said...

lonely lonely....:(

emy zulaiha said...

its oke Miss M.. mungkin awk lebih selesa bersendirian kan :)

Telor Power said...

aku suka berkawan tapi tak suka org menyanyangi aku...ntah mungkin aku nie misteri kot

Haruno Hana 하나 said...

same with me :)
kdg2 suka bersendiri, rasa cam xnak terlalu dekat ngan dunia luar sgdkan we need people around us.. cuma, privasi tetap perlu dijaga ;)

khairul said...

sabaq jer la

Mr.Clive said...

relax...chill...and put a smile on the face.. :)

no man is an island,remember that.:)

chemay said...

tak elok terlalu mengasingkan diri dari orang lain dear.
chemay ada terbaca arituh.
"belum sempurna iman seseorang selagi dia tak menyayangi orang lain seperti mana dia menyayangi dirinya"
err lebih kurang gitu lahh.

why not try to love the person back?
mungkin akan kasi M life yang lagi better.
tak ada rasa alone tuh dah.
:)

aniswany said...

same here..takot untuk menyayangi..

#hye 1st time dtg sini ;)

syira rahim said...

i love being alone. but sometimes it hurts me. trust me, you'll need them one day.

Ina Nadia said...

kita memang forever alone.huhu.tapi it's okay daripada privacy kita diambil suatu hari nanti.kalau takde privacy langsung,tak seronoklah rasanya.

Liselle MonCherie said...

The Loss of a very valuable person,
makes us running away from everyone so we don't feel hurt if something bad happened to them....
In some ways,loneliness helps us to continue our lives.

kay_are said...

teringat aku kat lagu usher.. lonely.. pastu ingat lagu SOAD such a lonely day.. kesimpulan nye.. lonely tu tak best, kengkadang takpe tapi jangan selalu..

deno said...

sis sedih pula baca entry nie... fighting!!!!

Anonymous said...

You wrote this means you still express, nak cite and org baca then you feel appreciated. Sometime kite perlu gak makhluk2 sekeliling.

btw mafhum hadith sape dicintai penduduk bumi, dia dicintai penduduk langit :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...