Miss Magnifique!!

Sunday, 1 April 2012

27 January 2007

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Langkah demi langkah diatur
Meneruskan perjalanan hidup
Menyambung hari semalam
Menjalani titian waktu

Entah mengapa
Langkah ini makin terasa lambat
Entah kenapa
Langkah ini terasa kian lemah

Di mana perginya semangat?
Ke mana hilangnya kekuatan?
Perjuangan masih belum tamat
Kisah hidup masih lagi panjang
Masa depan masih tiada kepastian

Ya Allah, Ya Rabb
Jangan biarkan langkah ini tersasar
Jangan biarkan tubuh ini rebah
Jangan biarkan diri ini terkulai layu

Izinkan diri ini
Meneruskan kehidupan dengan
Sejuta ketabahan dan keredhaan
Agar dapat menggapai
Sinar yang masih samar-samar




p/s: i made this 21 days after my mom passed away...


sincerely,
me~

14 comments:

Telor Power said...

semoga berusaha lah, hadapi liku2 hidup dgn tabah, jgn mengalah

fierul said...

percayalah dia akan selalu ada disaat smua pergi tinggalkan kita ..

keli menari said...

sentiasa bersemangat ! :)

aku HaniAsyira said...

you are stronger than u realize about yourself.. =)

Saya mEmang suka Menuliz:D said...

semoga tabah kak teenage..semua yg kita hadapi ada himahnya..terpulang sama ada kita nak menerima or not..=)

Liselle MonCherie said...

You are Miss Magnificent+Incredibly strong,stronger than a body builder's heart :)

kay_are said...

kire nye mase tu muda lagi r.. 5 tahun lepas.. muda lagi dah pandai menulis puisi camni, memang ade bakat r tu! ape pun jangan sedih sangat ye

kiera'sakura said...

Dia menguji kerana Dia tahu kamu mampu... pantaskah mengecewakan Dia yang tahu kemampuan kamu untuk bangun menerima ujian dariNya? :)

Juliet_iRa~" said...

be strong dear..

akk tau m kuat kan..:D

Aishah Jahirah said...

akak dulu pernah tulis sajak lepas arwah ayah meninggal.apa yg kita rasa terluah kat peulisan...lega sikit.

Aishah Jahirah said...

akak dulu pernah tulis sajak lepas arwah ayah meninggal.apa yg kita rasa terluah kat peulisan...lega sikit.

deno said...

sis bersyukur still ada parents.. M seorang yg tabah.. fighting!!!! :)

kura said...

semangat sudah pergi jauh. hehehh

Prettywrite said...

kalo tak dapat berkongsi rasa kita dengan sesiapa lagi..menulis macam ni lah cara terbaik meluah perasaan..semoga hati M sentiasa tenang hadapi hari depan dear..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...