Miss Magnifique!!

Friday, 6 April 2012

Hari Sesat Sedunia Dan Hari Pembakaran Lemak Sedunia

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


penat.

semalam pergi round and window shopping kat ts..
yo yo o window..aku tershopping sekali..sekian.. -_-'

terutfulli, aku pergi ts ni, termasuklah semalam, baru 4, 5 kali je. and memang tak pernah pusing habis.. selalunya kat bawah2 tu aje..yeah, bebeh..yeah..
semalam..memang gila bapak shopping tak hengat dunia. eh salah. jalan and round2 tak hengat dunia okay..

abangah aku dia park kat velvet parking. eh, velvet? valley? aku tak kisah la, yang penting parking yang pakai jockey tuh.:p
1st kitorang sampai, kitorang makan kat nando's dulu. yeah, isi perut dulu. aku makan half chicken okey.. setengah ekor okay.. shadap yuu i know i'm chubby..:p
tapi, itu makanan sampailah pukul 9. tapi, pukul 9 pun tak makan sangat sebab perut dah sebu. jalan banyak sangat haha.

makan and borak2..then around 3 something kitorang startla shopping..er, not abangngah. aku dengan azr je. ohmai.. memang ts sangat murah. lebih murah kalau korang rajin naik setiap tingkat building tu and buat pusingan dari hujung ke hujung masuk selekoh sana and masuk selekoh sini..

aku tak tau la berapa kali aku dengan azr sesat dalam ts tu. -_-'
last sekali dah habis shopping semua, nak cari abangah la. abangah bagi mesage kat aku,
"abangah kat starbuck tingkat 2."
and yang paling best, lepas dia bagi message tu, dia off phone, terbaek kan?

1st kitorang pergi starbuck yang dekat panggung wayang tu. tapi starbuck tu tingkat 3. then aku tak puas hati aku tanya pekerja kat situ, dia kata, starbuck tak ada kat tingkat dua, ada kat tingkat satu. lepas tu dia bagi direction untuk pergi starbuck tingkat 1.

aku dengan azr pun pergilah tingkat 1, tengok2 sekeliling. tak ada. masa tu kitorang dah penat sangat sampai terduduk kat kerusi starbuck. nak beli air, tapi, duit dah tak ada. ya, shopping punya pasal. aku pulak memang tak bawak duit banyak. sebab aku kalau bawa duit banyak mahu aku shopping macam2.
and second, aku memang tak nak beli air kat starbuck. *konon boikot*

aku try call abangah, masuk voicemail, message abangah, tak reply. bbm abangah.. conclusionnya abangngah tutup fon la.. -_-'
last2 aku tak puas hati, entah kenapa aku rasa starbuck ni ada lagi kat tempat lain.

"excuse me, nak tumpang tanya boleh?" aku tegur pekerja starbuck.
"ya?"
"kat sini sebenarnya starbuck ada berapa eh?"
"tiga." budak tu senyum.
aku dah macam exhale nafas sebab, macam dah agak dah, mesti ada lebih.
"kat mana eh starbuck lagi satu, selain dari kat gsc tu."
so, dia bagi direction lagi.. dan kitorang berpusing lagi. dan last2 dah sampai bawah aku tanya salah seorang pekerja kat situ, dia tunjuk kat luar.
aku pergi luar and oh yeah, ramai orang. and aku dengan azr segan. sebab er, kitorang bukannya nak beli air ke apa. kitorang nak cari abangngah.
lepas tu kitorang tak jadi masuk starbuck tu. sebab bukan apa, kat luar tu kan smoking area and ramai lelaki, so macam pelik je nak cari abangah kat situ, lelebih lagi abangah tak smoking..
kitorang masuk dalam building ts semula.

"cuba kita tengok kat situ ada tak pintu masuk kat dalam" aku cakap dengan azr. kot2 starbuck ada pintu dari dalam building ts. tadi tu kitorang terus keluar ke entrace. tu yang sampai terus kat smoking area je..:p
"eh ada." bila aku ternampak ada ruang yang boleh masuk kat dalam.
"tak ada pun abangah." azr jenguk dari luar je.
last2 kitorang bersandar dekat tiang and palang yang dekat depan starbuck tu.
aku masih tak puas hati..

aku tengok lagi sekali.
"eh,azr, kat situ ada tangga naik atas la." aku ternampak ada pekerja sstarbuck yang baru turun. dalam mata aku yang macam ni, aku agak peka juga ya dengan keadaan sekeliling..huahuahua..
"nak try cari kat atas tak?" aku tanya lagi.
azr pandang aku. aku pandang dia.
masa tu masing2 dah tahap penat and dah macam putus asa je cari abangngah.
azr macam tak nak..kitorang termenung lagi tengok dekat bawah. masing2 dah memang penat and haus. and everything.
aku tengok starbuck rasa macam nak beli air. tapi, aku tahan hati. tamau beli kat starbuck.

"awak, awak tunggu sini. biar kita naik atas, tengok abangngah ada ke tak." aku bagi beg plastik aku kat dia.
"awak nak naik atas ke?"
"a'ah. lebih baik cari. mungkin abangngah kata kat tingkat dua, and starbuck ni ada dua tingkat so maybe dia kat atas." aku guna common sense aku.
"tak apalah, kita ikut sekalilah." azr taknak kena tinggal sorang2 kat tepi tu.

kitorang pun naiklah and...
PHEW~
abangah ada kat situ. sambil main laptop aku...
akhirnya jumpa jugak..and kitorang macam orang gila yang terjejak kasih.. -_-'
and abangah belikan air untuk kitorang. and yeah, aku bila orang belanja memang tak menolak pun lebih2 lagi aku tengah penat and letih and sakit kaki.

lepas tu, kitorang pergi tengok wayang pukul 9.30 malam. and lepas tu.. masa kitorang dah habis tengok wayang. kan semua kedai dah tutup sebab dah pukul 11 lebih. and ada part2 yang dah dikunci pintunya.
again and again kitorang sesat dalam time square yang dah sunyi. sampai termasuk dalam hotellah.
sebab nak mencari parking. -_-'
last2 abangah call abang mj, and yeah. abang mj memang gps terhebat and tau kat mana harus kitorang pergi walau dia takde kat situ!

and bila kitorang jumpa kereta, kitorang menjerit kat situ juga. yeah, tiga2 orang menjerit. macam menang explore race... sebab turun esclator yang tak bergerak, dengan kaki aku and azr yang dah sakit. dah rasa macam terhuyung hayang.
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

finally, i was home.. and lega sangat.
12 jam aku kat kay elle beb. kat ts beb.
penat wa cakap sama lu beb.
nasib baik wa pakai sport shoes beb.
kalau wa pakai wedges, tercabut kaki wa beb.
azr pakai kasut yang ada tumit sikit pun dah rasa kaki cramp beb.
abangah yang baru tersesat dekat parking pun stress beb.
wa lagi tersesat banyak kali, termasuk pergi bilik air sorang2, and then beg wa selamba tinggalkan dengan abangah and azr dekat old town, wa bajet bolehcari jalan pulang lah, tapi bila wa keluar bilik air ada dua pintu beb, wa keluar dua2 pintu wa tak jumpa jalan untuk pergi old town beb.
wa ada sedikit panik beb.
last2 wa tanya pekerja kat situ, yang ala2 dah nak balik sebab masa tu da pukul 9 something diorang dengan baik hati tunjuk kan jalan macam mana nak pergi old town beb.
dan last sekali barulah tengok wayang.
lepas tengok wayang, nak cari parking kereta pun kitorang sesat beb.

*kitorang tengok cerita the vow*

wa sangat penat.
tipu, hari ni dah tak penat dah. :p

*berdiri pun dah senget je, ni masa tengah tunggu abangah ambil tiket wayang*
*taklah banyak sangat aku shopping, 3 beg plastik je* :p

aku jumpa yonghwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
er, gambar je.
kat ts ada holika-holika, baru aku tau.
tapi aku tak beli apa pun. aku round2 then aku cakap kat pekerja kedai tu,
"boleh tangkap gambar tak?"
kehkehkeh.


semalam hari pembakaran lemak. 12 jam aku jalan beb.
dan juga hari sesat sedunia.
aku tak ingat dah berapa kali aku sesat dalam 1 hari.
itu pun ada 3 ke 4 tingkat aku dengan azr dah tak sanggup nak menapak lagi.
and lagi satu, bad tudung day for me.
sebab tudung aku out of place. dia tak nak stay dendiam kat atas kepala aku.
asyik pergi kebelakang je.
lepas tu yang depan tu pulak, asyik nak ke atas and terselak tepi.
stress~

p/s: nak tengok gambar gedik2 lagi, boleh klik sini *muntah*
AMARAN! siapa yang tak boleh terima gambar gedik jangan klik.. :p

xoxo,
Miss M~

31 comments:

Nong Andy said...

setengah ayam. wah.. hebat tu hehehe.. xpe. sesat boleh bakar lemak ahahaha..

12 jam jln, kamu sungguh hebat ;)

Haruno Hana 하나 said...

Hana yg baca pun dh rasa penat.. haha XD complicated betul lah...

aku HaniAsyira said...

hahaha,, sy penah g sekali je tapi tour lah stu ts tuh..

sonok nya dy jenjalan ngan shopping kan.. bab sesat tu mang kelako lah..

wah,, kali ni dah da kepala.. cuma xder muka ei..

Wafa Irdina said...

wahhh..ni memang shopping sakan naaa.konpem wit pun bnyk mengalir an..p xpe..jrg2 jew an boros..huhuhu

kura said...

amboi. TER shoping pula yeee. hahah

Akue Achik said...

rindu nak pergi time square! err...ts tu time square la kan? hohooo

kat sbh ni ada stu tmpt nma 1borneo.

dah brp kali prgi pon msh ttp akn sesat..huhuu

CaDLyNN said...

M,
akak phm rase penat berjalan tu..haha..smpi tak sanggup rase mcm nk mengensot kan? kikiki..

Kakzakie said...

Hahaha.... itu dia sesat kat hutan takut harimau, sesat kat shopping compleks tak jumpa abangah dan kereta...

Tak apalah berbaloi dah dapat apa yg dikehendaki oklah...

Aishah Jahirah said...

kih3.....akak pun selalu sesat kat ts tu.maklumlah bukan selalu pegi pun.tu la mmg jenuh nak berpusing2 satu ts tu.terbakar segala kalori...yup baju kat sna lawa2 n harga pn blh tahan,mmg buntang mata tgk lama2...hehee

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

membaca dan menghayati kepenatanmu itu dik... hehehe
kak is biasa sesat juge misscomunicate macam kamu... hehe (^___^)

hassy chan said...

bru hri tuh ak pgi ts..
bajet nk pegi watson je..
last2 tibai gak kasut sepasang haha..

nuyui a.k.a miss YUI said...

aduh..rasa diri sndiri ni penat..

Lea Isnawi said...

hahahaha lawak je
memang betul bakar lemak tu
kalo pakai high heels
memang sakit la kaki

ShahzCudin said...

yeah! round, round the world..ok la tuh..bersenam tampa disedari..

Liselle MonCherie said...

Hoho penat la klu pg TS besar sgt XD
tp klu jalan2 1 utama x sepenat TS hehe,mmg penat lost kt mall huhu.
adventure habis!

teha said...

penat tu bole rase smpi sini.. haha !

Bidadari Syurga said...

akak baca mcm naik tangga tahu... huh.... oh starbuck... here i come... jaga diri tau...

Choki said...

Peggghhh..1 whole day kat TS eh?? X leh bla..Haha!! Kalo saya,mau tercabut kaki >___<"

lisa said...

lisa kalau pergi ts pun memang akan sesat sebab jarang pergi..rasa sesak dada sikit baca entri kali ni. haha sebab banyak naik atas, pastu turun tingkat bawah, pastu pergi sana pergi sini. aduhh :0

MulutPayau said...

assalamualaikum dik...
Rindu adik..

Adoiiii dik, akak baca tu dah terasa penat yg teramat...tapi tak pe kan...bukan selalu macam tu...yg penting heppi dan dapat apa yg dikehendaki.....

nurul syuhada said...

hehe :) best nye g shppg :) ksian awk .. jln cri abngh awk :) yg pntg enjoy an :)

si robot comel said...

memang kalau kita pi TS selalu sesat punya,taktau kenapa,hehe.

eita said...

bagus tu bakar lemak..

Ian Afifah Sudarman. said...

Asslamualaikum thanks for give me birthday greeting, thankyou so much :)

Saya mEmang suka Menuliz:D said...

kesian kak teenage..reena pun selalu jd mcm tu..at last reena fed up..juz tunggu dekat dsatu tmpat..biar org cari kita pula..biar lah kena marah..reena x kisah..=)

Woofer Storm said...

pergi tak ajak pun..nak majuk la mcm ni.hehehe slmt pagi^^

ila said...

wahh,sampai boleh sesat2 segala.dahsyat nie

Anyyss Shuhaimi said...

bab tersesat tuh dah sama macam part gua. cuma sian kat mak gua. pitam bila pusing2 cari kereta.

kay_are said...

ko punye cite.. terus terang cakap.. kalah diari ok! terlalu detail siap ngan mase ngan tempat mane ko g, tempat mane makan, tengok movie, starbuck sume.. tempat parking, tempat sesat.. kuat gile ingatan! lame dah tak jenjalan ts tu.. sejak hidup kat shah alam ni.. dah tak g bandar lame dah..

Juliet_iRa~" said...

wahhh mmg jalan sakan la ni..heee

:)

nsb akk x g TS ms tu..haha

tp akk da lm gle x g TS..wuuu

baju style korean mmg murah2..hee

CekbOlat-bOlat said...

perghhh yg starbucks tu yg taktahan tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...