Miss Magnifique!!

Friday, 18 May 2012

The Road

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


the road's never been easy for me
i have cried a lot
smiled a lot
heartbroken a lot

kadang aku masih rasa lukanya
kadang aku rasa ianya masih berdarah

aku ingin saja memadamkan semuanya
namun 
entah
ianya bagai sebati denganku

tapi ia mengajarku banyak perkara
and i enjoyed to through every obstacle that i have faced

i feel alive
when the pain and hurt hit me
i feel alive
when i think i want to die so badly
i feel alive
when i cry like there's no tomorrow
i feel alive
when i'm feeling so lonely

i guess i've been blessed to feel and through a lot of things at my young aged
thank you Allah
for making my life a wonderful journey
thank you Allah
for making me appreciate a lot of things
thank you Allah 
for writing a meaningful story of mine

this road has never been easy for me to through it
but i guess
this is what we called life, right?
i'm grateful

how bout you?
are you grateful with your life eventhough its hard to living it?

sincerely,
Miss M~~

22 comments:

ABU said...

patutnya hujung dia letak "XOXO" :P
*tetiba hahahaha

millerJ said...

I am grateful to be given this life with family, friends and all those that I love. I think we are walking on the same kind of road. But then, I never regretting of what I've gone thru all these times. I appreciated it the most, coz every thing that happened taught me lesson. Be strong, He never let us to walk alone sis ;)

NOOR FATIN said...

dah 4bulan saya ditinggalkan. alhandulillah saya dah pulih. lama dah. heheh kejap je saya bersedih. xelok bersedih lama2 kan, kita hidup di dunia ni bukan sbb cinta je.. hheehe ;)

Rokiah Wandah said...

move on . . . .

syafiqakarim said...

secara jujur,susah nak bersyukur kdg
kala.rs beban sgt bila terpaksa
capai kan sesuatu semua dgn usaha sendiri..tp..syukur,mengajar eti hidup :)

Badrina Ibtisam said...

Biasalah hidup... Saya pun pnah rasa mcm tu. Akak jgn sedih2 ye. Kna slalu sabar & tabah ye. Smile! :))

HeNRieTTa JoSe said...

dh lamer xtgl jejak....:-)asik jd silent reader jew....

Saya mEmang suka Menuliz:D said...

reena setuju sangat..bg reena segala cabarn yg kena lalui akn mematangkan diri sendiri lg..bohong org kata kalau tak pernah hadapi kesusahn dlm hidup dia..drpd kesusahan mengajar kita apa itu erti kesenangan dan kita akn menghargai kesenangan yg ada dihdpn mata kita...=)

Choki said...

I'm grateful for every second and every breath I draw.I'm grateful HE lead me to read your blog so I can read posts like this to remind myself how much I should be grateful :-D Keep it up Kak M...

kura said...

iyee. inilah kehidupann :0

shedameor said...

tak pernah ade orang yang bersyukur dengan kehidupan dia. same goes to me. buruk perangai kan. hehe

Nong Andy said...

tentulah bersyukur :)

semua luka, perit sakit itu ada hikmah yg tersembunyi.. sebagai manusia biasa memang kita adakalanya lupa dan marah dengan apa yg terjadi.. tapi bila hikmah itu datang.. moga2 kita tidak lupa utk bersyukur :)

R Machomil said...

Beri kredit kat teenagerhousemaid kat blog machomil. XD

aiEz said...

lumrah sketsa dari sebuah kehidupan...

Telor Power said...

secara jujur aku beritahu. aku terima dan apa jua keadaan kejadian diri aku, perjalanan hidup aku, walau ianya tidak indah. kerana aku tahu ada hamba ALLAH lebih susah dari menanggung beban dari hidup aku ini

Terima KAsih ALLAH

Jo Qusary said...

We have been following you for a long time. You are a strong young woman, and you yourself know it ;)

Goodbye, Miss M. Take care.

- Team CITER JO

Hanih Borhan said...

those laughter, those tears are the things that make life a life ... Right? :)

fierul said...

macam mana pahit pon keadaaan .. kehidupan haruslah diteruskan .
saya tau awk msti boleh harungi semua ini .. :)

kay_are said...

camtu r baru life kan? kat situ baru ade excitement die.. kalau sume yang kite nak as simple as that kite boleh dapat.. memang takde fun r kat life tu sendiri.. =)

O CIKTEDDY said...

Alhamdulillah..insyaAllah brsyukur =D

Mr.Clive said...

jalan2 hidup yang bengkok ni la membolehkan kita untuk menjadi lebih matang... :)
from time to time,pengalaman yang mematangkan...

Liselle MonCherie said...

I am grateful for knowing great person like you <3.I miss you so much darling.Miss Strong :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...