Miss Magnifique!!

Saturday, 30 June 2012

Untuk Korang =)

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


*ini untuk aku, korang punya tolong scroll bawah sikit..:)*

sebenarnya sekarang, aku betul-betul tengah ada masalah. 

tapi, bila aku ada masalah aku susah nak share kat orang. bila aku ada masalah, entah kenapa aku lebih suka pendam. bukan aku tak nak luah, tapi, semuanya tak terluah, walau dengan orang yang paling rapat dengan aku. 

walau dengan blog ni sekalipun...
aku ingat aku nak tulis post ni, nak hamburkan semuanya...

tapi, mungkin sebab aku masih tengah confuse, maybe sebab masalah tu masih ada. aku cuma boleh pendam. 
even aku tak tau ayat yang tepat untuk tulis apa...

even bila aku nak luah dengan Maha Mengetahui, aku rasa malu, tapi, aku tau yang Dia tau semuanya... aku tak tau kenapa dengan diri aku sendiri..

tapi, aku memang dari dulu macam ni.. bila aku mula boleh bercerita mengenai kisah-kisah luka aku, maknanya aku dah let go semuanya.. maknanya dah tak ada apa yang aku nak pendam atau simpan apatah lagi dendam...

macam kisah aku dengan papa, 20 tahun aku pendam, dan bila aku mula boleh bercerita dalam blog ni, aku tau aku dah tak simpan apa-apa perasaan sakit atau luka pada papa...
mungkin luka silam itu ada parut, tapi, at least, ia dah tak berdarah...

aku harap, aku tetap kuat untuk tempuhi apa jua akan datang. dan moga aku terus kuat untuk hadapi segala 'kesakitan' tika ini...

***

to my readers,

terima kasih sebab terus datang dan jenguk sini. terima kasih sebab terus membaca blog ini walau aku dah lama tak blogwalking.

bukan aku tak nak blogwalking,
lepas mata aku sakit bulan 3 haritu, aku memang dah tak boleh nak membaca blog-blog korang sangat.

sebab sebelum sakit,
setiap hari aku baca lebih seratus blog sehari.

lepas aku sakit,
seminggu aku blogwalking 2, 3 kali... dan aku balas semua kunjungan orang ke blog aku yang tukang komen, yang tukang follow, dengan yang tukang blogwalking kat chatbox...

tapi, lepas tu mata aku rasa lain macam balik,
jadi aku kurangkan,
seminggu sekali blogwalking and balas semua kunjungan.

tapi, 
mata aku tetap rasa lain macam...

jadi aku kurangkan,
seminggu, 50 blog...
tapi, memanglah kenkadang aku rasa nak sekeh mata aku.. :(


jadi,
sekarang ni aku mengaku,
aku cuma jenguk 2-3 blog, er, kadang-kadang 2-3 blog sehari, kadang-kadang, 2,3 blog dalam masa tiga hari..dan kadang-kadang 2, 3 blog dalam seminggu.. bukan aku sengaja, tapi sebab masalah kesihatan...  :(
-_-


thank you sangat-sangat sebab masih support aku...
kadang-kadang aku pun tak tau macam nak balas balik korang yang setia membaca di sini... 
thank you sangat korang....

aku buka laptop memang almost everyday, tapi, aku tak membaca sangat dah. aku cuma menulis. kadang-kadang menulis blog. tengok running man. tengok youtube...

sebab seriously, bila aku pergi blog korang, memang aku baca entry korang, and then aku tak kisah pun pasal font korang, sebab korang normal...jadi font pun boleh macam2 rupa...
tapi, aku memanglah boleh baca lagi font korang, tapi, ianya memerlukan tekanan pada mata yang sangat banyak... 
jadi maybe that's why aku tak boleh nak pergi semua blog dalam masa sehari.. 

terima kasih kepada yang memahami...
dan minta maaf sangat-sangat pada orang yang mungkin tertunggu-tunggu aku datang blog dia...:(

tapi, aku memang agak selalu online twitter..sebab twitter dia kat fon aku. and then kat blackberry ni aku boleh besarkan tulisan dia. jadi kat blackberry ni aku boleh kawal font dia...:)

thank you eh, semua...
nak sebut nama sorang-sorang kat sini, aku takut ada yang tertinggal..
tapi, aku percaya, you know who you are kan? =)

thank you
thank you 
thank you



i wish all of you all the happiness in this world and akhirat.
moga korang senbtiasa sihat dan tak sakit...


terima kasih...


ikhlas,
aku.

26 comments:

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Sian dier.Takpe.Dun worry dear, we all faham.Be strong ya!:)

Iffah Afeefah said...

xpe

takkan la kami nak salahkan anda lak kan

erk aku nk bahasakan ape ni TH

blur

aku jela eh

moga cepat sehat. sakit tu sementara. percayalah

y penting sihat dlu

bw kemudian2 pon xpe

delarocha said...

kena pakai spek ni

Nong Andy said...

:D

:)

Jaga kesihatan mata Kamu TH :D

reenapple said...

yaaa... aku faham. Huhuhu. Jaga diri bebaik.. =)

#menulis itu kepuasan bagi Aku. Bila aku menulis d blog, aku juga akan lupa apa jua yg berlaku.. =)

kura said...

haaa. tak blogwalking pun tak apaaa. janji keep in touch gituu. hehehh

Alieza Dayasari said...

masalah.. sy pernah rasa nk luahkan semua pd blog n so on..
tp kan.. kawan2 sy ni sensetif.. pantang org tulis ayt sikit, update status madah2 .. dh mula terasa mcm kita tuju kat mrk.
so nk uat entri pun. luah2 hbs2.. lepas sebulan baru post entri tu. kena tgk situasi. terseksa sih.

khairul said...

abg akan terus support blog ini

Cikgu Ma said...

syafakillah...=)

NURUASHIA said...

huhuhu..sokey laa dear...kesihatan tu agy pnting kn ^^
take care..

CaDLyNN said...

M, just take care of urself k..

zera eira said...

jge kesihatan miss m. we all love you. :)

shedameor said...

its okay, takpe. jaga kesihatan elok2 yea :)

aku HaniAsyira said...

tape kita selalu bertwitter sama2 kan.. (^.^)

Reena Shukri said...

its ok kak teenage..jgn kata akak..reena pun sekarang ni bila ada masa saja..btw take care...kesihatan lebih penting..=)

nurfa22 said...

mungkin bila dah luahkan, baru rasa lega ye?.. :)
sy tau perasaan tu.. xpe x bw.. tpi tinggalkanlah jejak ye, takut terlupa.. hehe ...

fuuuuhhh ~ meniup semangat keceriaan kepada anda.. hehe, macam siot tak? ceria selalu.. :)

si kiut lavender said...

xpa..kami smua memahami M..

jaga kesihatan mata tu ya...:)

MulutPayau said...

Assalamualaikum dik...
Akak faham situasi yg adik alami....jaga kesihatan ya dear....

HeNRieTTa JoSe said...

xpe xdtg blog rietta pown...asal adk jaga kesihatan adk...itu yg terbaik...

deno said...

hye dear.. its ok.. sis doakan M cepat sembuh.. insyaallah.. :)

semutsengal said...

kalau na bagi komitmen 100% dekat blog, mmg lah tak mmpu. Relax lah ..

Aishah Jahirah said...

its ok dear...jaga diri elok2,jaga kesihatan.bila2 free blh bw...;)

Anonymous said...

get well soon. jangan kasi mata tu stress sgt. masih dapat update blog pun kira ok suda.. :)

aizamia3 said...

takpe.. akak faham.. ;) walau jarang akak komen kat sini.. ;)

kay_are said...

just jage kesihatan and your eyes to elok2 je.. no need to wori r.. aku leh faham keadaan ko.. rilek2 have a good rest ok? =)

Ayiesha Sani said...

jaga diri baik..yang paling utama kesihatan miss M..xkisah la jarang Bw sekalipun..kami tetap sokong:-)..sama-sama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...