Miss Magnifique!!

Thursday, 12 July 2012

Maybe It Is Something Personal...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


kak liya tanya apa kah ada dalam kandungan zine life aint a fairytale itu...

soalan yang bagus..:) teehee~

tapi, sebelum aku jawab soalan tu, meh aku cerita macam mana aku boleh tetiba terus keluarkan zine je. suka-suka-berani-gila buat zine, padahal aku tak tau pun siapa yang akan beli atau adakah yang ingin membaca karya picisan aku tu...

sebenarnya kan, first sekali, masa aku buat zine, memang sangat random. aku siapkan pun cepat je.
sebenarnya aku memang ada rancang nak buat zine lama dah, tapi aku tak yakin sebab sorang... sebenarnya aku nak ajak sesapa join aku menulis. tapi last2 aku tak tau nak ajak siapa. and then niat nak buat zine tu terpendam je.

tapi, sebenarnya sebulan lebih ni, hidup aku sangat hectic. sangat penat. sangat penuh dugaan. sampai otak aku jadi blurr. blank. dan stress yang amat.

untuk mengalihkan rasa stress dan sakit aku, aku menulis, menulis dan menulis. sampai aku sendiri tak tau apa yang aku tulis. 
dari puisi, dari luahan, dari kispen, dari kisah ke kisah....

jadi tuptup, aku tengok dah  80++ tulisan, alang-alang gitu, moh ler aku buat zine aje. suka suki. 
aku nekad dah buat zine. walau aku tak confident.

cover tu pun, aku buat beberapa.. masa buat cover tu, and terutama yang cover secara rasmi menjadi zine aku, aku macam entah, memang meluahkan rasa..

kandungan dalam zine, 
seperti biasa.
it always personal..
entah.
mungkin orang akan kata aku ni ngada-ngada, cerita pasal personal.
entah. 
dah tu pengalaman yang aku ada.
entah.
rasa sakitnya ada sampai sekarang.
entah.
masa aku menulis tu, aku lebih banyak luah dan tulis. luah dan tulis. luah dan tulis.

even, masa aku membusykan diri tulis dan tulis dan tulis, atleast aku mengalihkan sedikit rasa 'sakit' dan stress aku.
no one understand. no one knows.
but i need to survive. i just need to 'run away'...

ya, zine ini adalah mengenai seorang gadis...
seorang gadis yang...entah lah...
aku pun tak tau nak describe macam mana... :)




p/s: kepada beberapa orang yang telah transfer dan bank in, thank you so much... aku akan hantar pada hari selasa minggu hadapan..:) sekarang ni aku tengah kumpul order.. and aku dah pun mula masukkan pesanan ke dalam sampul surat..:)

p/s: nak order? emelkan ke iuthemagnifique@gmail.com
siapa yang malas nak emel, boleh pm dekat fb dan juga dm dekat twitter, okey? :)


thank you so much, yea? sebab sentiasa menyokong aku...:')
may Allah bless..:)


ikhlas,
aku.

29 comments:

Alieza Dayasari said...

macam mana dgn perkembangan zine... ada juga kesempatan nk buat. tahniah.

Liyaa Mf said...

Cayalah! Congrats lagi skali. Hehe. Sis cite ni wat akak teruja sama gak cam nak buat. Kita spesis sama, mmg suka meluah hal diri sendiri je. Mgkin kita ni dilahirkan untuk bermaen dgn perasaan agaknya. Cewwah!

Tp now ni akak dah tak bape rajen r nak menulis especially puisi2 ni. Rasa nak korek semula hasil2 tulisan dulu :P

*Cehh, konon2 cam yeye je nak wat zine gak :P

fierul said...

wahhhh .. 1st zine .. taniah awak .. sy pun nak buat juga cuma cari masa yang sesuai je .. :)

HeNRieTTa JoSe said...

cngrats...dh berjaya siap....go for it....

Phat said...

tahniah

missSenget said...

tahniah..!

mesti mampu mngalirkan air mata kisah2 dlm tu..

KhaiRin : anies said...

zine tu menunjukkan kesungguhan awk utk menulis..

kalu btol berminat ni no phone: 03 4106 9119 (anies) during office hour je tau.. insya allah sy akn tlg apa yg sy mampu..

Aishah Jahirah said...

tahniah dik..satu permulaan yg bgus.berani cuba tak salah...;)

Choki said...

Huaaaa!! You finally did it Kak M!! XD Good2..Btw,ask la anyone if you want advice for writing ke ape..Grammar errors and what not tu biasa but you CAN consult with anybody kalo nk.Tanya saya pun boleh XD Anyway,congrats Kak M!! ^_^

Nurlyla said...

satu inspirasi tu :)

ஜ miss klanika ஜ said...

tahniah ! best nya. terdorong nk buat jugak .

E'in said...

wah... adik dah ade buku terbitan sendiri skrg.. tahniah!! :)

Eyda Syahida said...

semoga terus berjaya yep ! kadang2 dengan menulis je hati kita akan lebih lega.. so tak salah jugak kalau wat zine cenni . boleh jugak orang tgk bakat kite :)

eyjalukman said...

wahhh . tahniah :)stu permulaan utk jd writer-to-be kn.

~SaL IjOu~ said...

oh, da keluarkan zine ya.aritu akak sempat singgah zine fest area cm..sempat rembat dua tiga..sgt suka~ =) nak la kamu punya..tambah koleksi~ ^^

p/s:mekasih singgah ke blog sepi akak..n mekasih utk kata2 semangat itu..sgt hargai..sikit lagi utk akak 'perbaiki' keadaan..akan terus bertahan..~

Ayiesha Sani said...

tahu yg sis wat zine ni..tapi xtaw ape sebnrnya...sekrang dah tahu sepenuhnya..bru bkesempatan baca entry2 ni...sy beli:-)

si kiut lavender said...

entah entah entah...aduii....

all the best utk zine ini ya..moga semuanya berjalan dgn lancar...

syakirah izwanie said...

Wah, Tahniah. Semoga success zine akak tuuu :) Well, kadang-kadang saya pun meluahkan perasaan dengan menulis :') Walaupun tk dpt selesaikan masalah. Asalkan kita lega.

Mr.She said...

woww.. nice~ nanti femes la dye :p

EruzuLiyana said...

nak mintak awal awal la sign kot kot dah pemes lupa kita pulak :)

keli menari said...

wahhh tu dia..
moga sukseesss !!

AmyZana said...

first blogger yg sye jumpe buat zine sendiri :)

khairul said...

tahniah dr abg

kiera'sakura said...

tahniah atas kelahiran sulung zine.. mana tau lepas nie akan ada novel pulak menyusul ;)

miss daya said...

u r good at writing and u use it to gain some earning.. u r 1 tough and brilliant girl.. congrats dear.. yup.. i agree with kiera.. lpas ni bole buat novel lak.. all the best to u!!

Ym.Bundle said...

zine tentang diri sendiri ke?

Akue Achik said...

fuh...semoga sukses! :)

kay_are said...

bagus r ramai r berminat dengan zine tu.. zine sendiri, so ikut ske je nak cite ape kan? hmm.. is it possible kalau aku nak by hand je?

shedameor said...

hehe, semakin maju nampak. wewittt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...