Miss Magnifique!!

Saturday, 8 September 2012

Review: 1511H Kombat

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang






sinopsis:

Mendengung, menjunam, menyengat.
Lebah sempat menggodekkan ekor merenung sebelum terbang.
Tuan persiden rebah, kejang, terus koma.

Kombat 1511 H. Ini zaman depan, tahun 2087 Masihi
yang menuntut perang cara teknologi.

Bio-bots lipas dan belalang
melitup langit dalam awanan aneh
mengepak, menyerak gelombang.
Satelit kucar-kacir, komputer huru-hara, radar kacau-bilau.

Cyborg, cypher, sarcos, Ababil, Mikraj, hidrogen sianida,
mikrob pemakan logam, laser, segala macam lagi
yang dipacu teknologi, teknologi, teknologi.

Syarifah Nusaybah, dia hartawan global, strategis licik
yang jasadnya sentiasa diburu peluru,
yang tahu kejayaan harus dibina dengan teknologi,
bahkan sungguh-sungguh percaya kejayaan yang puncak
adalah dengan futuwwah.
Etika yang mencuci jiwa, memperteguh roh:
Bahawa manusia semata-mata hamba Tuhan.
Semata-mata...





sungguh aku sangat suka cerita ini.. ianya adalah sebuah buku futuristik yang bagi aku tak pernah terfikir oleh aku...
walaupun ianya hanyalah sebuah cerita, tapi aku bagaikan boleh rasa aku turut berada di dalamnya..bagaikan kisah realiti yang sedang terjadi..:)
buku ini juga mengajar semangat perjuangan... 

sebuah buku yang patut dibaca dan dimiliki!


aku bagi 5/5 bintang!

teehee~
buku ini sangat best...:)
and memang tak rugi kalau beli.. sebuah buku faisal tehrani yang patut dimiliki...:)



xoxo,
Miss M~

7 comments:

Leeza dayasari [santai leeza] said...

WAAA 5 BINTANG MARKAH DIBERI... MESTI MASYUK NI CERITA.

HeNRieTTa JoSe said...

Best la....hr selasa nnti nk laypark popular jap....bleh lew cr....thanks adk for the share...

zera eira said...

rajin membaca la miss m ni.
hign imagination, btw, baca je ke? bila zine kedua nak keluar? ta sabar! :))

EL MARIACHI said...

abng bro banyak buku faisal tehrani dalam simpanan...tak terbaca..hehehe..topik berat seberat beratnye...

penjajah minda said...

1511 melaka diserang portugis.err boleh pinjam?

aku HaniAsyira said...

buku ni dah beli bertahun tapi tak baca.. sy ada banyak buku faisal tehrani tp xbaca

kay_are said...

err.. sinopsis ko lagi r tak faham aku @.@

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...