Miss Magnifique!!

Tuesday, 9 April 2013

Manusia Terbuang

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang




ada yang ketawa bila aku kata aku hanya budak jalanan.
kerana diri aku dikatakan tidak sesuai menjadi budak jalanan.

ada yang mencebik pabila aku kata aku seorang puteri yang tanpa nama puteri.
kerana diriku tak layak bersama mereka.

seolahnya aku tidak diterima di dalam kedua-dua kelompok ini.
hanya kerana diri aku ini mempunyai sifat yang tengah-tengah.

ah.
bagaimana aku harus membuang didikan yang di ajar sedari kecil?
ah,
bagaimana aku mahu menjadi seorang puteri yang hanya di sebelah pihak?


dan pabila aku tenggelam di dunia sendiri.
bisikan-bisikan hati mengatakan,
"aku sememangnya manusia terbuang.
tidak dapat bersama siapa pun."







zehan.

5 comments:

reenapple said...

kalau aku, aku biarkn sahaj kata-kata yang melemahkan semanagat aku. Sekurangnya kau adalah puteri dalam diri kau.

Be strong dear. DIA selalu ada untuk kau. =)

*aku pun sedang belajar memperbaiki diri. =)

Felly Sophia said...

Awak ada kita Zehan. *peluk*

P/s : Link blog dah ditukar.

aku HaniAsyira said...

aiyokk... mcm mana ni

kay_are said...

hmm.. aku pun tak tau macam mane nak cakap.. bagi aku, yang penting kite kenal sape diri kita sudah r..

~* chirpy_chummy *~ said...

marilah menjadi yg di tengah tengah. marhaen gitu. hihi

Tuhan pun dah kata, Dia x tengok pun kita dari segi itu semua. yang penting apa?
:
:
:
:
kerjasama!

haip, bukan!

yg penting iman. hihi toksah pedulik orang keliling. baik kita pedulik ttg macamana kita di mata Dia.

(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...