Miss Magnifique!!

Thursday, 29 August 2013

Homemade Mask: Green Tea, Honey and Oats. (DIY)

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang



minum teh hijau?
TAK?
boleh start minum 1-2 cawan sehari. minumlah bagus untuk kesihatan. :)


Bahan:
2, 3 pack teh hijau (selepas minum tu kan jangan buang pack tu)
madu (secukup rasa)
oats (secukup rasa)

aku malas nak tangkap gambar.
jadi sila menggunakan imaginasi sendiri.


gambar ihsan google. dan aku memang pakai boh. sebab murah. :P


kidnap gambar dari google. pakailah honey apa2.
aku ambil dari google juga. lalala~~
Cara:

buka pack teh hijau tu dan letak dalam bekas kecil. (tak suka bau dia? kalau hari2 minum, dan hari2 bau teh hijau anda akan terbiasa dengan bau teh hijau. percayalah.)
ambil oats dalam satu genggam penuh camtu.

ni gambar sendiri occay. (gambar dari diy oatmeal mask) 
lepas tu basahkan sikit dengan air camni

biar jadi camni. (gambar sendiri juga)

lepas tu campurkan ke dalam serbuk teh hijau yg mmg dah lembap2 dengan oats ni. lepas tu letak satu atau dua (atau mungkin tiga? ikut suka dan ikut sesedap rasa hahahaha) sudu madu.

ambil dari inche google lagi hiks.

lepas tu korang gaul lah semuanya hingga sebati.

ni memang resipi aku sendiri. kakaka.. kalau korang nak idea lebih korang pi google website lain.

aku campurkan ketiga-tiga ni untuk buat mask sebab tiga2 ni baik untuk kesihatan kulit, gittew.

green tea elok untuk jerawat. dan juga menyegarkan muka (serius, cuba lepas korang minum air teh hijau tu, korang ambil beg dia rendam sekejap dalam air sejuk dan letak kat muka. pehhh. refreshing wa cakap sama lu beb) lagipun green tea kan antioxidant.

madu, pun ada antioxidant. madu ni dia akan melembapkan kulit, menganjalkan kulit dan blablabla (sila google sendiri, aku malas explain. lalalala)

oats. maigad.. you know how i likeee oats for skin right? boleh baca sini oatmeal mask diy + review 
serius, oats sangat murah dan mudah dan sangat bagus untuk kulit.
teehee~

Cara Pakai:
seperti biasa, aku suka jadikan scrub dulu, sebab ada dedaun teh hijau dan oat tu, jadi aku scrub sikit kat muka, tanpa bilas, aku letak selebihnya untuk jadi mask.
dan oleh sebab kita letak madu. korang akan rasa skin tightening.
biarkan lah selama 20 minit atau lebih atau sampai korang rasa benda tu dah kering.
then basuh macam biasa.


review aku untuk resepi sendiri,
lepas pakai, muka rasa fresh dan lembut dan agak berseri. gittew.
hahahaha.

hamboi sangat aku ni.


okay selamat mencuba!

6 comments:

syafiqakarim said...

hm.
ala,takde madu.
nanti buatkan time kite hanimun
tauuuuuu


xoxo

Azham Vsvc said...

menarik! nak cubalah nanti hehe!

Mizz ErMa said...

hihihi..betul ke muka jd berseri2? sbb sy da lama x pkai pncuci muka..sejak prodduk yg dipkai da hbis, da xtau nk pkai prduk ape..hihi

kay_are said...

pakai dekat muka?? ingat nak minum tadi.. huu..

tifa anvar said...

Pakai mask oat lembut je klt muke best tau

Anonymous said...

nak mntk cuba petua nie..best..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...